کد خبر: ۸۴۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 11 May 2020
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس می‌گوید خودروسازان باید به جای برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به دنبال کاهش هزینه های سربار باشند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: گرانی کارخانه‌ای خودرو توجیهی نداشته و موجب التهاب بیشتر بازار می شود، از آنجایی که قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها اثرگذار است، مسئولان باید در سیاست گذاری تمام مسائل را مدنظر قرار دهند، تا بهانه‌ای برای گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی ایجاد نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه ادعای خودروسازان مبنی بر بالا بودن قیمت تمام شده تولید خودرو درست است اما باید به این نکته توجه کرد که این موضوع ناشی از هزینه‌های زیاد سربار تولید است. در واقع خودروسازان با ایجاد نمایندگی‌ در سایر کشورها و استان‌ها -که بلااستفاده هستند- هزینه‌هایی را رقم زدند که در قیمت تمام شده هر خودرو سرشکن شده و در نتیجه قیمت ها را افزایش داد.

وی با اشاره به راهکارهای موردنیاز برای ساماندهی بازار خودرو، اظهار کرد: خودروسازان باید در وهله نخست، واحدها و مراکزی که در سایر کشورها دایر شده و در حال حاضر بلااستفاده است را تعطیل و از هزینه ها بکاهد.

نماینده مردم مجلس دهم با بیان اینکه مردم با خرید خودرو باید تاوان هزینه‌هایی که در ایجاد آن نقشی نداشته و از آن بهره ای نمی برند را بپردازند، اضافه کرد: در حال حاضر که با شیوع کرونا از حجم سفر و تردد مردم کاسته شده، افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه محلی از اعراب ندارد و دولت باید با گرانی ها برخورد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار