هیأت تنیس روی‌میز استان قم بر اساس مقایسه‌ای آمار ارائه شده از سوی فدراسیون پینگ‌پنگ بین هیأت‌های ضعیف کشور از نظر ورزشکار سازمان یافته قرار گرفت.
کد خبر: ۸۴۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷ 12 May 2020

به گزارش تابناک قم، فدراسیون تنیس روی‌میز آمار بیمه شده‌های تنیس روی‌میز کشور در دو سال اخیر را به شکل مقایسه‌ای منتشر کرد تا هیأت‌های موفق و همچنین هیأت‌های کم‌کار در این زمینه مشخص شوند، آماری که قم را در جایگاه نازل بیست و سوم ایران قرار داده است.

فدراسیون تنیس روی‌میز تعداد ورزشکاران مرد و زن بیمه شده توسط هیأت‌های استانی به تفکیک اعلام کرده و بر این اساس هیأت پینگ‌پنگ فارس در جایگاه نخست ایران قرار دارد، هیأت اصفهان، هیأت تهران، هیأت مازندران و هیأت خوزستان در رتبه‌های دوم تا پنجم کشور جای گرفته‌اند.

هیأت تنیس روی‌میز استان قم در این رده‌بندی نه تنها بین 10 هیأت برتر کشور قرار ندارد، حتی بین هیأت‌های یازدهم تا بیستم هم به چشم نمی‌خورد و برخلاف انتظار در رده بیست و سوم ایستاده است، رتبه‌ای که با موفقیت‌ها و پیشرفت‌های پینگ پنگ قم در سال‌های اخیر تفاوت بسیار زیادی دارد.

پینگ‌پنگ قم در سال 1397 تعداد 187 بیمه شده در بخش آقایان و 107 ورزشکار بیمه شده در قسمت بانوان داشته که آمار مجموع 294 را نشان می‌دهد اما در سال 1398 این روند کاملا نزولی بوده و هیأت تنیس روی‌میز قم مجموعا 255 ورزشکار بیمه شده شامل 188 نفر در آقایان و 67 نفر در بانوان دارد.

آمار مقایسه‌ای ورزشکاران سازمان یافته هیأت تنیس روی‌میز قم در سال‌های 1397 و 1398 تنها افزایش یک نفری در بخش آقایان و کاهش عجیب در بخش بانوان را نشان می‌دهد، موضوعی که بین موفقیت‌های سال‌های اخیر این هیأت ورزشی کمرنگ جلوه می‌کرد و حالا باید دید آیا پینگ‌پنگ قم شرایط حضور بانوان را ندارد یا مسئله دیگری در میان است؟

در واقع آمار فدراسیون تنیس روی‌میز در حالی منتشر شد که استان فارس به عنوان یکی از قطب‌های پینگ‌پنگ ایران با 1716 نفر در جایگاه نخست کشور قرار دارد، هیأت اصفهان با 1666 بیمه شده در رده دوم است و هیأت پینگ‌پنگ تهران با 1541 ورزشکار مکان سوم را در اختیار گرفته است.

این در حالی است که هیأت تنیس روی‌میز استان قم در سال 1398 دستاوردهای قابل توجهی از میادین مختلف پینگ‌پنگ ایران داشت و یکی از مهمترین موفقیت‌های این رشته، کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای لیگ برتر نوجوانان و جوانان باشگاه‌های کشور بود که نخستین بار در تنیس روی‌میز قم رقم خورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار