کد خبر: ۸۴۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 12 May 2020

امیر جمشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا  تاخیر در ترخیص نهاده های دامی به عنوان یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز مرغداران و دامداران استان  از این گمرک را به عنوان یکی از فعالترین گمرکات استان مازندران ناشی از عدم طی شدن تشریفات قانونی از سوی صاحبان کالا بیان کرد.
وی در مورد اظهارنظر مسوولان استانی مبنی بر دستور گمرک ایران برای ترخیص  بدون تشریفات نهاده های دامی از گمرکات استانی گفت: تاکنون چنین دستورالعملی به گمرک بندرامیرآباد در شرق استان مازندران ارسال  نشد و چنانچه چنین بحثی مطرح شود، قطعا به بندرامیرآباد نیز ابلاغ خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: احتمال می رود چنین بحثی از سوی مسوولان اجرایی کشور به گمرک ایران مطرح شده باشد، ولی زمانی که دستورالعمل قانونی آن به گمرکات در استان ها از جمله بندرامیرآباد به صورت مکتوب ابلاغ نشود، ما اجازه ترخیص کالا از جمله نهاده ها را بدون طی مراحل قانونی نداریم.
وی اظهارداشت : براساس قانون ترخیص کالا از گمرکات منوط به طی  تشریفات قانونی و پرداخت عوارض گمرکی است و تا زمانی این  مراحل از سوی صاحبان کالا طی نشود، اجاره ترخیص کالاها داده نمی شود.
پیش از این مدیرکل پشتیبانی امور دام استان مازندران در نشست تنظیم بازار مرغ استان اعلام کرد که حدود ۱۷۰ هزار تن ذرت و جو با وجود نیاز شدید مرغداران به این نهاده ها در گمرکات استان دپو شده و اجازه ترخیص داده نمی شود.
جعفری مدعی  شد این در حالیست که  براساس دستور رییس جمهوری ، گمرک ایران باید با  اخذ تعهد از عالیترین مقام اجرایی شرکت پشتیبانی امور دام ( مدیرعامل شرکت )  نهاده های دامی را برای جلوگیری از کمبود بیشتر در بازار اجازه ترخیص دهد که تاکنون این دستور اجرایی نشده است.
به گفته جعفری حدود ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی نیز از کشورهای منطقه خریداری و در حال انتقال به بنادر استان مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار