معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با شروع به کار دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته و صدور 144 فقره گواهی نامه کشف معدن، 414 میلیون تن ذخیره معدنی به ذخایر قطعی معادن استان افزوده شده است.
کد خبر: ۸۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 30 August 2015

به گزارش تابناک محمد سالاری در جمع خبرنگاران میزان ذخایر قطعی مواد معدنی استان را 2.4 میلیارد تن ذکر کرد و افزود: حدود پنج درصد ذخایر معدنی کشور در این استان مرزی کشور قرار دارد.

به گفته وی در حال حاضر با بهره برداری از 402 معدن برای هشت هزار و 241 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در دوره دولت یازدهم، 229 فقره پروانه اکتشاف با پیش بینی سرمایه گذاری 371 میلیارد ریال برای شناسایی و اکتشاف ذخایر جدید در زمینه های عناصر و کانی های غیرفلزی و فلزی و سنگهای ساختمانی صادر شده است.

وی یادآور شد: این تعداد صدور پروانه اکتشاف در مقایسه با مدت مشابه قبل از نظر تعداد 9 درصد افزایش و از نظر پیش بینی سرمایه گذاری و مساحت به ترتیب 15 و 19 درصد کاهش را نشان می دهد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهارکرد: گواهینامه های صادره با تنوع مواد معدنی شامل مس ، آهن، منیزیت، زغال سنگ، انواع سنگ تزیینی و مصالح ساختمانی، سرب و روی است.

وی ادامه داد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد 144 درصد و از نظر پیش بینی سرمایه گذاری 711 درصد و از نظر ذخیره 508 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: کسب رتبه نخست صدور گواهینامه کشف معدن برای نخستین بار در سال 1393 از جمله افتخارهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، صدور 90 فقره پروانه بهره برداری معادن با ذخیره قطعی 388 میلیون تن را از اقدامات دو ساله بخش معدن استان در دو سال گذشته ذکر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار