معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی گام های بلندی برای معرفی قابلیت های گردشگری این استان برداشته می شود.
کد خبر: ۸۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 30 August 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، قادر تقی زاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های روز جهانی جهانگردی افزود: از فرصت های برگزاری جشنواره های فرهنگی برای معرفی قابلیت های استان بهره گیری می شود.
وی گفت: این استان به دلیل داشتن قابلیت های گردشگری بسیار در حوزه سه گانه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط برای معرفی این قابلیت های گردشگری است.
او اظهار کرد: با فرارسیدن روز جهانی جهانگردی 27 سپتامبر برابر با پنجم مهر ماه این استان نیز همزمان با گرامیداشت این روز از سوی کشورهای عضو جامعه جهانی گردشگری برنامه ها و مراسم ویژه ای برای بزرگداشت این رویداد مهم تدارک دیده است.
وی با اشاره به انتخاب شعاری برای روز جهانی جهانگردی در هر سال افزود: برای روز جهانی جهانگردی سال جاری نیز شعار 'یک گردشگر یک فرصت' انتخاب شده است.
وی برای برگزاری تورهای رایگان اردبیل گردی ویژه دانشجویان برای آشنایی آنها با جاذبه های تاریخی طبیعی اردبیل ، بازدید دانشجویان از موزه تاریخ طبیعی شهر اردبیل و امامزاده صالح به عنوان یکی از جاذبه های مذهبی استان ، برپایی همایش پیاده روی خانوادگی در دریاچه شورابیل و برگزاری مسابقه ای با طرح سوالاتی از جاذبه های تاریخی طبیعی و میراث معنوی استان را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.
تقی زاده همچنین اجرای برنامه های ویژه در روستاهای هدف گردشگری استان با هماهنگی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل و پاکسازی نمادین یکی از مناطق نمونه گردشگری استان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان به کمک تشکل های صنفی و سازمان های مردم نهاد را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این روز عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه ای با عنوان 'روز روستا' در تهران با حضور رییس جمهوری خاطر نشان کرد: از استان اردبیل فرمانداران 10 شهرستان با هماهنگی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل متولی امر هستند به طوری که هر فرمانداری دست کم در یک غرفه قابلیت های روستاهای هدف گردشگری و روستای دارای قابلیت های گردشگری شهر خود را معرفی خواهد کرد.
استان اردبیل با آب و هوای دلپذیر ، آثار تاریخی و باستانی فراوان و ده ها دهنه آبگرم معدنی یکی از مناطق گردشگرپذیر کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار