با تعویض 33 کیلومتر باقی مانده از طرح تعویض 67 کیلومتر خط لوله 30 اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان، این طرح مهم با موفقیت در مدار بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 08 June 2020

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان گفت: این طرح با همکاری بخش خصوصی در دو مرحله ۳۴ و ۳۳ کیلومتر اجرا شد که در فاز یک آن از کیلومتر ۲۰ تا ۵۴ حدفاصل رودخانه مارون تا مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع رامهرمز (مارون شماره ۲) در اواسط سال ۹۷ به بهره برداری رسید.
سیاوش اورنگی افزود: با پایان یافتن مرحله دوم این طرح با تزریق بیش از دو میلیون لیتر آب و ارسال سه عدد پیگ دتکتور از کیلومتر ۵۴ تا ۸۷ خط لوله به طور کامل تخلیه و با جوشکاری ۱۳ سرجوش در هفت محدوده، خط لوله جدید به خط لوله قدیم متصل شد.
وی گفت: با اتصال این مرحله از طرح به خط لوله اصلی مارون به اصفهان بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نقطه از نقاط خوردگی در محدوده مراکز انتقال نفت شماره‌های دو و سه برطرف و امکان انتقال ایمن و پایدار نفت خام از طریق این مراکز انتقال نفت فراهم شد.
منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان یکی از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که با بهره گیری از ۱۸ دستگاه توربوپمپ سولزر با قدرتی معادل ۳۰۰ هزار اسب بخار، روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام را از امیدیه خوزستان با طی مسیر ۴۰۰ کیلو متر به اصفهان منتقل می‌کند که علاوه بر تامین خوراک پالایشگاه اصفهان، بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز را نیز تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار