استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان گفت: همسویی دو سویه محیط زیست و توسعه صنعتی ضروری است زیرا همدلی لازمه حرکت به سمت پیشرفت است.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ 08 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی شامگاه روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل محیط زیست و معاونین این اداره کل افزود: اقدام شایسته شهرداری اصفهان با اجرای حلقه چهارم و با هزینه سنگین تلاشی برای حفظ محیط زیست اصفهان است.

وی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر شرق از طرح های ملی کلان‌شهر اصفهان، ادامه داد: این طرح که به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مزین شده، کاهش ورود روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، تهران، قم و دلیجان به اصفهان را به دنبال دارد.

استاندار اصفهان افزود: با وجود ۲۵ درصد حیات وحش کشور در این استان، مدیریت مناسب آن منجر به کنترل جمعیت های جانوری به منظور جلوگیری از تهدیدات زیستی استان است.

وی خاطرنشان کرد: تالاب بین المللی گاوخونی از مناطق نمونه بین المللی گردشگری  محسوب می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در احیا دوباره آن تلاش کنید.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدار خود با صنعت‌گران استان، تاکید کرد: باور قلبی و اعتقاد صنعت‌گران استان این است که باید در کنار فعالیت های اقتصادی الزامات زیست محیطی هم رعایت شود.

وی تصریح کرد: لازم است اختیارات شهرستانی ادارات محیط زیست به منظور ارائه خدمات بهتر و تسهیل در رفت و آمد ارباب رجوع افزایش یابد.

استان اصفهان  دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار