علم الهدی در جمع مردم اصفهان:
تابناک: امام جمعه مشهد گفت: اینان از روز نخستی که واردکشور شدند بنای توطئه را در کشورنهادند و ابزارشان عناصر وطن‌فروش در حوزه حکومتی و حاکم این کشور بود.
کد خبر: ۸۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 31 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش شهیدان رجایی و باهنر، مبارزه با استکبار تا مرز شهادت اظهار کرد: سیره سیاسی امام رضا (ع) در میان تمام معصومین (ع)حاوی آموزه هایی است که در جریان های سیاسی امروز کشور می تواند راهبرد های سازنده ای را در برابر بینش مردم انقلابی قرار بدهد و یکی از ویژگی های حیات سیاسی امام رضا (ع) این بود که این امام موسس گفتمان امامت و ولایت بودند.

وی اضافه کرد: این حاکمیت در عرصه های سیاسی راه مردم بود و زمانی که مردم گرایش بسیاری به امامت و لایت اهل بیت (ع)داشتند، مامون برای بهره برداری از این عشق مردم ادعای تشیع و خط امامت کرد و در این زمینه نیز جلساتی را با علمای اهل سنت برگزار می کرد و درباره خلافت امام علی (ع) به بحث و مناظره می پرداخت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: افراد را از نظر عشق و دلداگی به اهل البیت (ع) متوجه آن امامت و ولایتی می کرد که در شکل اساطیری خودش در گذشته در وجود امام علی (ع) متبلور بوده است اما در مقابل این شگرد شیطانی مامون که می خواست ثابت کند مسئله باور اهل بیت(ع) جریانی اساطری مربوط به گذشته است.

وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب ادامه داد: امام رضا(ع) گفتمان امامت را به عنوان جریان حاکم و مدیر روز در جامعه تزریق می کردند و در دروازه نیشابور درباره حدیث سلسله الذهب فرمودند توحید و کلمه لا اله الا الله اسم محکم خدا است اما با شرط های کلمه لا الا الا الله من هستم و نکته قابل توجه در بیان امام هشتم این است که در مقام اثبات این واقعیت که ولایت شرط توحید است با وجود اینکه حضرت علی(ع) مبدا ولایت و امامت است و نماد برجسته امامت ایشان هستند، امام رضا (ع) نمی گویند حضرت علی (ع) شرط است می گویند من شرط توحید هستم.

علم الهدی تاکید کرد: مامون می گوید امامت یعنی حضرت علی (ع) که در 150 سال گذشته زندگی می کرده است اما امام رضا (ع) می فرمایند امامت در من متبلور است یعنی امامت حاکم و مدیر، امامتی که گفتمانش باید امت اسلامی را اداره کند من هستم که با این بیان خودشان گفتمان امامت و ولایت را به عنوان ابزار مدیریت اسلامی جامعه و امت اسلام وجود مقدس امام هشتم تاسیس کردند.

وی با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر نماد مدیریت اجرایی کشور و جامعه هستند، افزود: در زندگانی این دو شهید و در چهره و سیمای انجام وظیفه خود شهیدان رجایی و باهنر گفتمان امامت و پیروی از گفتمان امامت وجود داشته و شهید رجایی و باهنر در عرصه مدیریت فرصتی چندانی نداشتند که از ابتکار مدیریت آنها در برنامه های اجرایی از سیاست گذاری های خاص و و عام آنها مردم سرمشق بگیرند و مدیران آینده کشور در مبنای مدیریت سیاسی این دو شهید کشور را اداره کنند.

امام جمعه مشهد گفت: شهید باهنر 3 ماه و شهید رجایی حدود یک سال در امور سیاسی کشور مسئولیت داشتند و در این زمان اندک فرصت ابتکار خاص در مدیریت را نداشته اند که به عنوان مدیریت و سیاست مداری معرفی شوند.

وی اظهار کرد: در هفته دولت به نام و یاد آنها تابلو رنگی را در برابر بینش دولت مردان هر عصری نصب کند که آنها براساس این دو شهید کشور را اداره کنند اما مسئله ای که در سیمای شهید رجایی و باهنر ارزش داشت تابعیت و وابستگی قطعی آنها به گفتمان ولایت بود.

علم الهدی اضافه کرد: شهید رجایی با یک جمله دست امام را بوسید و با این کار مردم را در مسیری قرار داد که در برابر خیانت رئیس جمهور وقت که از کشور با کمک منافقین فرار کرد ایستادگی کنند، زمانی که مردم برای انتخاب ریاست جمهوری جدید اقدام کردند شهید رجایی را به ملاک اینکه گفته است من مقلد امام هستم انتخاب کردند، یعنی پیروی از امام و رهبری برای این شهید به عنوان شاخصه ای مشخص شد که این شاخصه در جامعه ما فرهنگ سازی شد و ثابت کرد دولت و دولت مرد متدین و لایق شایسته نظامی است که تابع محض گفتمان امامت و ولایت است و اگر این مسئول در راستای گفتمان امامت و رهبری عمل کرد شایسته مدیریت اجرایی کشور است.

وی تصریح کرد: این موضوع به عنوان یک فرهنگ در سیمای شهید رجایی و باهنر در کشور نهادینه شد و یادمان شهادت این شهید بزرگوار به عنوان هفته دولت قرار داده شده است و این در حقیقت ندای امت است و دولت مردی از نظر مردم پذیرفته است که مطیع مطلق گفتمان امام و رهبری باشد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه معیار سنجش و و ارزشیابی مردم نسبت به کارنامه مدیریت هر دولتی با این مولفه است و غیر از خدماتی که در توسعه اقتصادی و فرهنگی در فعایت ها و مدیریت سیاست خارجی و سیاست داخلی یک دولت و دولت مرد انجام می دهد کارنامه ای که از نظر مردم در یک شاخصه ارزیابی می شود این است که به چه میزان این فرد تابع رهبر است، افزود: در این دولت و در این کارنامه به چه میزان اطاعت از امام و رهبری در برنامه ها و در کارکردها و در عملیات اجرایی مدیریت این دولت در نظر گرفته شده است و معیار اصلی سنجش مردم است.

وی تاکید کرد: دشمنی دشمنان ما نیز با این مسئله است و دشمنی دشمنان ما صرفا با مسئله نوع زندگی مردم ما نیست و دشمنی دشمنان ما با حاکمیتی خاص در قالب برنامه های ویژه در تمام آسیب ها و ضرر هایی بوده که دشمنان استکباری ما در دنیا احساس می کنند از حاکمیت گفتمان امامت و رهبری است.

علم الهدی ادامه داد: اینکه جریانی در مقابل استکبار به وجود آمده این است که باعث شده استکبار را در دنیا به خطر اندازد و اینکه لحظه به لحظه سفره این استکبار را در جهان جمع می کند گفتمان امامت و رهبری است و با توجه به این موضوع در مقام براندازی گفتمان امامت و ولایت است و این همدلی به وجود آمده در بین مردم تنها یک عامل با نام گفتمان امامت و رهبری دارد.

وی با اشاره به اینکه در نخستین سال پیروزی انقلاب متاسفانه چون رسانه در دست گروهک ها بود نگذاشتند یک مسئله در کشور بیان شود، تاکید کرد: در حالی که در رسانه های خارجی یک غوغا راه انداخت، کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در آن زمان برای رئیس سازمان سیا توبیخنامه ای نوشت که در این نامه نوشته بود بزرگترین سازمان اطلاعاتی در زمین 25 سال بر کشوری حاکم بوده و چگونه این سازمان نتوانسته است پیدایش و انفجار یک انقلاب را که سیانت ما را در منطقه به خطر انداخته پیشگیری کند.

امام جمعه مشهد گفت: با توجه به این موضوع رئیس سازمان سیا و تشکیلات اطلاعات جاسوسی آمریکا را رئیس جمهور آمریکا توبیخ کرد و جوابی که رئیس سازمان سیا داده یود این است که درست است ما 25 سال توان اینکه این کشور را اداره کنیم داشتیم اما تنها یک مسئله در این کشور اتفاق افتاد که نه تنها برای ما قابل پیش بینی نبود بلکه برای هیچ شخص دیگری نیز در دنیا قابل پیش بینی نیست و آن مسئله این است که یک پیر مرد 78 ساله که 13 سال از کشور اخراج شده است و تمام وابستگی های به این مرد قاچاق بوده توانسته تنها با یک قلم 35 میلیون دل انسان را به هم بدوزد و یک چنین انفجاری را ایجاد کند که این محصول همدلی و گفتمان امام و ولایت است.

وی بیان کرد: در سال 68 مقاومتی که 80 میلیون عرب در مقابل دو میلیون صهیونیست داشتند شکست خورد اما در راستای گفتمان امام و رهبری شخصی از دل این گفتمان بیرون آید و در جنگی 33 روزه صهیونیست را از جنوب لبنان بیرون کرد که این نشان از قدرت گفتمان امام و رهبری دارد. علم الهدی با بیان اینکه در گذشته تنها در کشور ما مرگ آمریکا گفته می شد و امام با توجه به استکبار ستیزی که در دنیا حاکم شده است سبب شده تا همه مردم دنیا در اعتراض به استکبار فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند، اضافه کرد: استکبار و صهیونیست دشمن این گفتمان هستند و نزدیکی ما به دشمن در قالب تحولاتی در سیاست خارجی که مدیریت دولت اقتضا کرده است این خطر را دارد که دشمن بتواند نیت شوم خودش را در براندازی گفتمان امامت و رهبری ایجاد کند و این خطر تهدید یا نظریه بنده نیست که بگویید این شخص اشتباه می کند و این سخن خود آمریکایی ها است.

وی تصریح کرد: اندیشکده اینتر پرایز در آمریکا گزارشی صادر کرده است که می گوید اوباما امیدوار است که توافق هسته ای با ایران به تغییر سیاست های تهران منجر شود و توافق را بستری کنند تا در قالب این توافق همه چیز را براندازی کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: همه می دانند انگلیس روباه استخوان خور پشت سر سگ آمریکا است و از دو قرن گذشته تا امروز همه ضرباتی که بر پیکر استقلال کشور زده شده است تنها یک کانون با نام سفارت خانه انگلیس در ایران داشته است که در تثبیت قرارداد ترکمان چای و استناد ایران بر این قرارداد و از دست دادن 27 استان نقش داشته است.

وی تاکید کرد: انقلاب مشروطیت را نیز به گونه ای منحرف کردند که بزرگترین شخصیت انقلابی ضد استبداد آیت الله شیخ فضل الله نوری را در کشور دار زدند و به دست جاسوس خودشان محمد علی فروغی رضا خان را به این کشور تحمیل کردند و در کودتای 28 مرداد و فتنه 88 انگلیس فتنه گر اصلی بود که حال بیایند سفارت خانه ای که کانون همه فتنه ها بوده است را باز کنند و در این مسئله آیا احساس خطر نمی شود و بنگاه خبر پراکنی چون بی بی سی که طراح فتنه 88 بوده است را به خبرنگارش مجوز می دهند تا وارد کشور شود و این مسائل واقعا براساس کدام مبنا است.

علم الهدی با بیان اینکه اینان از روز نخستی که وارد کشور شدند بنای توطئه را در کشور نهادند و ابزارشان عناصر وطن فروش در حوزه حکومتی و حاکم این کشور بود،گفت: اگر قرار شد در حوزه برنامه ریزی کشور مجلس و یا در حوزه مدیریت امثال محمد علی فروغی و وثوق الدوله پیدا شوند و حکومت کنند روزگار ما بهتر از ایرانی های آن زمان نیست بلکه بدتر نیز می شود.

وی اظهار کرد: در این عرصه شما هستید که تصمیم می گیرید که آیا امثال محمد علی فروغی ها در کشور کاره ای شوند یا خیر و کار ندارم که شخص از کدام حزب است و مسئله این است هر شخصی که با رهبری زاویه دار حرکت می کند بخواهد وارد مجلس شود این شخص وثوق الدوله کشور خواهد شد و این جاسوس ساخته و پرداخته انگلیسی می شود که سفارت خانه خود را برای جاسوسی گشود و در این راستا شما باید به گونه ای عمل کنید که هر شخص که قصد حرکت زاویه دار با رهبر را دارد به هیچ مقامی در کشور نرسد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نباید بگذارید با به مقام رسیدن این اشخاص رهبر تنها بماند و امام علی (ع) که تنها شد به سر اسلام چه آمد و اگر شماها غفلت کردید و اگر وظیفه خودمان را در عرصه خدمت به ولایت در جامعه اجرا نکردیم از این دروازه دشمن با جاسوسانش وارد کشور می شود و همه جا را می گیرد و اگر ما در این راه بصیرت داشته باشیم نه تنها دشمن نمی تواند ما را برانداز کند بلکه در این راه ضعیف تر هخواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: این را بدانید حضور با بصیرت شما در عرصه سیاسی می تواند گفتمان ولایت را حفظ کند و این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار