ساختمان جدید شیرخوارگاه اصفهان پس از یک دهه از آغاز عملیات ساختمانی با همکاری مشترک خیران و دولت آماده بهره برداری در هفته بهزیستی شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 12 June 2020

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان گفت: عملیات ساخت این شیرخوارگاه با رعایت استانداردهای لازم در محدوده منطقه ۱۴ اصفهان از حدود ۱۰ سال پیش آغاز شده است.

مجتبی ناجی افزود: بخشی از اعتبارات آن دولتی و بخش عظیمی از هزینه‌های عمرانی آن توسط خیران استان تامین شده است.

وی ظرفیت پذیرش این شیرخوارگاه را ۱۰۰ کودک عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در این مکان نوزادان تا زیر سه سال بطور موقت نگهداری می‌شوند ولی با توجه به فضای لازم می‌توانیم به پذیرش موقت کودکان سه تا ۶ سال هم بپردازیم.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: در بازدیدی که به تازگی اعضای شورای اسلامی از ساختمان جدید شیرخوارگاه داشتند درخواست شد که در زمینه محوطه‌سازی و  برخی مشکلات عمرانی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه هم اکنون در تنها شیرخوارگاه استان اصفهان بیش از ۳۰ نوزاد نگهداری می‌شود گفت: بطورمتوسط ماهانه ۲۵ نوزاد و کودک با حکم دستگاه قضایی به این مرکز ارجاع داده می‌شود.

ناجی با اشاره به اینکه ۱۸ نوزاد در این شیرخوارگاه دچار معلولیت‌های مختلف هستند گفت: یکی از مشکلات در واگذاری این نوزادان به افراد متقاضی فرزندخواندگی نپذیرفتن کودکان دچار معلولیت و ماندگاری آنها در مراکز بهزیستی است.

وی اضافه کرد: اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ زوج در نوبت واگذاری فرزند خوانده هستند که از آنها درخواست می‌شود که نوزادان و کودکان معلول را به سرپرستی بپذیرند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان شیوه و  راهبرد بهزیستی را سپردن و بازگرداندن این نوزادان و کودکان به خانواده‌ها و بستگان نزدیک خود عنوان کرد و گفت: تنها کودکان مجهول‌الهویه به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار می‌شوند.

وی بیان داشت: برخی از متقاضیان از همان ابتدا درخواست سرپرستی دائمی دارند که براساس قانون آنها تا ۲ سال باید امین موقت باشند و در صورت مراجعه نکردن خانواده آن کودک می‌توانند دایمی سرپرستی کودک را عهده‌دار شوند.

ناجی همچنین به وجود ۴۳۵ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در ۳۹ مرکز شبانه روزی بهزیستی استان اشاره  و اضافه کرد : در سال گذشته ۴۷ کودک در قالب امین موقت به متقاضیان واگذار شدند و ۷۰ مورد از واگذاری‌های سال‌های قبل با توجه به گذشت ۲ سال و مراجعه نکردن خانواده‌های آنها به سرپرستی دائمی تبدیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار