مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر بوشهر جایگاه مهمی در حمل و نقل کانتینر دارد به‌گونه‌ای که ۱۱ درصد سهم از حمل و نقل کانتینری کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 31 August 2015
محمد راستاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بندربوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه تخلیه و بارگیری کالا است اظهار داشت: با تکمیل زیرساخت‌های بندری بوشهر جایگاه این بندر در حوزه تجارت دریایی ممتازتر می‌شود به‌گونه‌ای که اکنون جایگاه دوم در حوزه تخلیه و بارگیری کانتینر دارد.

وی، طول اسکله‌های بندر بوشهر را 2 کیلومتر دانست و تصریح کرد: مساحت بندر بوشهر برای عملیات بندری 60 هکتار است که با داشتن کانال دسترسی دریایی امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت 30 هزار تن فراهم است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهربا بیان اینکه این بندر یکی از بالاترین میانگین‎های رشد تخلیه و بارگیری کانتینری در میان بنادر کشور دارد گفت: اکنون سهم بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کانتینردرکشور 11 درصد است که این مهم جایگاه بندر بوشهر را در حوزه به جایگاه دوم  کشور رسانده است.

راستاد از افزایش فضا برای توسعه فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر دربندر بوشهر خبرداد و افزود: همزمان با رشد میزان تقاضا برای فعالیت بندری دربوشهر، طرح‌های توسعه‎ای در مجتمع بندری نگین جزیره نگین برای پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت بالای 50 هزار تن تدوین و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تردد کشتی‌های خارجی به بندر شهیدرجایی بندر عباس، منجر به کاهش فعالیت‎های بندر بوشهر نمی‎شود گفت:  برای رونق بیشتر بندر بوشهر اکنون با دو شرکت معتبر کشتیرانی بین‌المللی برای برقراری خط کشتیرانی مذاکره شده است  که نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های بندری و رونق بیشتر بندربوشهر درحوزه تجارت دریایی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار