نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: وظیفه تبلیغ مسائل دینی و اسلامی بر عهده سازمان تبلیغات است و این سازمان باید به دنبال تربیت نیروهای مبلغ کیفی باشد.
کد خبر: ۸۶۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 19 June 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام ظهر جمعه در نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: یکی از وظایفی که بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ دین و مسائل دینی در سطح ملی و بین المللی است که البته تبلیغ دین در بین الملل تا شرایط آرمانی فاصله بسیار زیاد دارد.

او افزود: روحانیون و طلاب ایرانی در آمریکای جنوبی بعضاً به شهادت رسیدند این افراد تنها برای تبلیغ دین به قاره آمریکای جنوبی سفر کرده بودن این در حالی است که در کشور نیز نیاز تبلیغات اسلامی همچنان وجود دارد البته تلاش‌های بسیار زیادی نیز در این راستا تاکنون صورت گرفته است.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت حضرت معصومه تصریح کرد: همزمان با آغاز دهه کرامت و بزرگداشت امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت معصومه (س) برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت دهه کرامت بایستی در نظر گرفته شود

او در خصوص نقد نیز عنوان کرد: نباید در جامعه اسلامی به عنوان نقد نسبت به تخریب اقدام شود در جامعه اسلامی نباید نقل با فغان باشد بلکه باید نقد به گونه‌ای باشد که منجر به توسعه جامعه شده و در نقد نباید نسبت به تخریب افراد و اقدامات دستگاه‌ها اقدام شود

امام جمعه شیراز گفت: با توجه به پیش زمینی فرهنگی و تاریخی شیراز و استان فارس باید در کشور سرآمد گفتگوی آزاد و پرداختن به نقد باشد این البته نقدی که منصفانه و بر پایه منطق و عقل باشد و مطالبه گری باید به گونه‌ای باشد که ادب عنصر اصلی کلام نقاد باشد.

وی خاطرنشان کرد برخی که افراد ناخلف با قلمفرسایی به دنبال تخریب مؤمنان اند.

امام جمعه شیراز در خصوص هفته قوه قضائیه نیز تاکید کرد: امید است در راستای اطلاع جامعه اسلامی در دستگاه قضائی همچون گذشته که بسیار درخشان بوده و اکنون نیز درخشان ظاهر شود و در حوزه قضاوت و خدمت باید از روی انصاف امام علی علیه السلام سرلوحه اقدامات دستگاه قضا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص سفر رئیس قوه قضائیه به استان نیز گفت با توجه به نامگذاری سال علاوه بر اقدامات دستگاه‌های اجرایی قوه قضائیه و دستگاه قضائی نیز باید تمام تلاش خود را برای تحقق جهش تولید به کار ببندد.

امام جمعه شیراز در خصوص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز متذکر شد با توجه به نقش دستگاه‌ها و قوای سه گانه کشور از این رو انتظار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اینگونه است که نمایندگان مردم با تصویب قوانین و لوایحی که منجر به جهش تولید شود نقش خود را در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید ایفا کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بیان کرد خیر و فعالیت خیر در میان مؤمنان از جمله اصلی ترین ویژگی مؤمنین است و مفهوم این فعالیت خیلی آن است که فدات انسان به دنبال خیر رساندن هم به خود و هم به جامعه باشد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: گاهی به دست انسان به علت تربیت‌های ناصحیح از مسیر فطرت خود عدول می‌کنند و گاهی انسان نیز به علت تربیت ناصحیح عرفانی به سمت گناه حرکت می‌کند و نمود این حرکت غلت گذاشتن پا به روی گردن هم نوعان خود است و سوال اکنون این است که چرا پلیس آمریکا با هم نوعان خود اینگونه رفتار می‌کنند.

وی با تعبیر پلیس آمریکا به عنوان انسان معکوس یادآور شد دوست داشتن خدا و دوستداران خدا در قاموسی افرادی نظیر پلیس آمریکا وجود ندارد

او سرگرم شدن انسان به مادیات دنیا و عدم توجه به معارف دینی را عاملی برای تبدیل شدن انسان به بشر معکوس دانست و امر به معروف را عامل تربیت جامع دانست و اضافه کرد: صدای خرد شدن آمریکا از درون به گوش جهانیان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار