کد خبر: ۸۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 31 August 2015

آستارا - ایرنا - سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از حضور یکهزار و 106 دانش آموز این شهرستان در طرح ملی حفظ قرآن کریم خبر داد.
[حضور بیش از یکهزار دانش آموز آستارایی در طرح ملی حفظ قرآن کریم]

جمشید مهدوی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری اردوی طرح ملی حفظ قرآن کریم در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا به خبرنگار ایرنا گفت : طرح ملی حفظ قرآن با رویکرد فرهنگی و تربیتی در سطح مساجد ، مدارس و نیز آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه 28 کلاس قرآنی در قالب این طرح ملی تشکیل شده ، افزود : دانش آموزان مقطع ابتدایی با بهره گیری از علوم قرآنی 28 مربی مشغول حفظ جزء 30 قرآن کریم هستند.
وی با تقدیر از همکاری آموزش و پرورش در راستای اجرای این طرح ، بیان کرد : با برپایی کلاس های قرآنی تا پایان امسال آزمون نهایی مربوط به این طرح در اسفندماه سال جاری برگزار می شود تا در نهایت به آن تعداد از دانش آموزانی که موفق به کسب امتیاز بالای 70 شوند گواهینامه معتبری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعطا شود.
مهدوی با بیان اینکه با حفظ آیات نورانی قرآن کریم توسط دانش آموزان اتفاق بزرگ معنوی در این شهرستان مرزی خواهد افتاد ، ادامه داد : آشنا شدن کودکان و نوجوانان از همان سنین پایه با آیات کتاب آسمانی زمینه های اخلاقی رشد شخصیتی آنها را فراهم می کند.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آستارا با اشاره به برگزاری اردوی تفریحی زیارتی برای دانش آموزان شرکت کننده در این طرح ، افزود : هر 15 روز یکبار اردوی تفریحی زیارتی با هدف تشویق دانش آموزان برای فراگیری بهتر قرآن کریم و با محوریت اجرای مسابقات فرهنگی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا ؛ 40 دانش آموز مقطع ابتدایی در اردوی یکروزه طرح ملی حفظ قرآن کریم در محل آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا شرکت کردند.
15 هزار و 461 دانش آموز در سال تحصیلی 94 - 93 در سطح مدارس شهرستان آستارا به تحصیل پرداختند که از این تعداد هشت هزار و 225 نفر دانش آموز مقطع ابتدایی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار