تابناک تهران -استاندار تهران دوره پساتحريم را دوران حساسي برشمرد و گفت:ان شاالله تا دو ماه آينده برجام اجرايي مي شود و از آن پس بهانه اي براي انجام مسئوليت ها قابل قبول نيست و مديري كه نمي تواند همراه باشد خودش بايد كنار برود.
کد خبر: ۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰ 01 September 2015
به گزارش تابناک تهران سيدحسين هاشمي در چهارمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهران با اشاره به اهميت مسئوليت مديران در جهت اعتلاي نام جمهوري اسلامي و عزتمندي كشور گفت:‌ هفته گذشته زماني كه براي ديدار با يادگار امام راحل در حسينيه جماران حضور يافتم با ديدن جايگاه سخنراني امام خميني(ره) و يادآوري خاطرات آن دوران احساس كردم به عنوان يك مسئول از قافله عقب هستيم.

استاندار تهران افزود: دنيا محل گذر است و مامسئولان بايد در جايي پاسخگو باشيم.

هاشمي در ادامه با تاكيد بر لزوم حضور منظم و به موقع مديران دستگاه هاي اجرايي استان در جلسات گفت: براساس قانون مشخص است كه چه كساني در جلسات حضور داشته باشند.متاسفانه هفته گذشته عدم حضور حداكثري اعضاي كميسيون فرهنگي موجب شد تا اين جلسه را لغو كنم اين در حالي است كه تعداد زيادي از دوستان همواره در سخنان خود از وجود مشكلات فرهنگي سخن مي گويند اما در جلسات حضور ندارند.

  استاندار تهران در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد به نحوه ارایه گزارش عملكرد دستگاه ها در دو سال فعاليت خود به مناسبت هفته دولت در استان گفت:‌متاسفانه دقت كافي در ارایه گزارش ها به كار نرفته است و به نوعي رفع تكليف  شده است در حالیکه اقدامات قابل توجه و چشمگیری از سوی دولت تدبیر و امید طی این دوسال در استان تهران انجام شده است.

وي ادامه داد:‌ در انجام مسئوليت هاي خود بايد عهد ببنديم و اگر بپذيريم كه مسئول هستيم بايد در چارچوب وظيفه سازماني عمل كنيم و خروجي اقدامات اهميت دارد.

استاندار به موضوع در دسترس بودن مديران براي خبرنگاران نيز تاكيد كرد و گفت:‌مديران مي توانند مشكلات و اقدامات خوب را عنوان كنند و خبرنگاران نيز استقبال مي كنند و پيشرفت ها از چشم ها دور نمي مانند.

هاشمي با اشاره به تغيير مديران دستگاه هاي اجرايي گفت: به تغيير و تثبيت مديران اعتقاد دارم همانطور كه در برخي از دستگاه ها مديران را جابجا و عده اي را تثبيت كردم.

وي گفت: ما يك خانواده هستيم و بايد بر شعار هماهنگي، همكاري و  اعتماد كه در مديريت بنده به عنوان سه ركن اساسي وجود دارد پايبند باشيم.

استاندار تهران با مهم دانستن تفويض اختيارات در ميان مديران افزود: مديري كه نتواند دستگاه تحت امرش را اداره كند فردي ناتوان است و بايد از طريق تفويض اختيار امور دستگاه اجرايي را مديريت كند.

هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود دوره پساتحريم را دوران حساسي برشمرد و گفت:ان شاالله تا دو ماه آينده برجام اجرايي مي شود و از آن پس بهانه اي براي انجام مسئوليت ها قابل قبول نيست و مديري كه نمي تواند همراه باشد خودش بايد كنار برود.

وي افزود: در دوران پساتحريم كار مسئولان جدي تر و سنگين تر است و در استان تهران مسئولان بايد پنجره واحد سرمايه گذاري را اجرايي كنند.

استاندار تهران تصريح كرد: از همه دستگاه هاي اجرايي انتظار داريم تسهيل كننده امور باشند و هر جا با مشكل مواجه شدند مشورت كنند.

هاشمي گفت: در دوران پساتحريم با رقابت سنگين مواجه هستيم و بايد پيشتاز حركت در كل استان هاي كشور باشيم.

وي با بيان اينكه هنر رئيس يك اداره، مديريت با حداقل بودجه و امكانات است، تصريح كرد: مديراني هستند كه با فكر و دانش و بدون نياز به پول و تنها با تكيه بر تدبير مديريت مي كنند.

استاندار تهران به نزديك شدن ايام گشايش مدارس اشاره كرد و گفت: دانشگاه و مدارس بايد برنامه ريزي منظمي داشته باشند تا سال تحصيلي شاداب براي دانش آموزان و دانشجويان آغاز شود.

وي ادامه داد: مديران كل آموزش و پرورش استان و شهر تهران عملكرد قابل قبولي داشته و با محدوديت امكانات، ساختمان هاي فرسوده و كثرت دانش اموزان فضاي خوبي ايجاد كردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار