کد خبر: ۸۶۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶ 28 June 2020

گرما شالیزارهای آستارا را زودتر به بار نشاند

تابناک/ مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: خوشه‌های برنج برخی شالیزارها به علت شرایط مساعد جوی و گرمای اوایل فصل تابستان، نسبت به سال گذشته زودتر به بار نشسته‌است.

ایرج شیارکار روز شنبه در اداره جهاد کشاورزی آستارا اظهار کرد: نخستین خوشه ‌های برنج در سطح ۲ هکتار در مزارع نوید چالاک از اهالی روستای خشکه دهنه بخش مرکزی مشاهده شد.

وی افزود: برنج این شالیزارها از نوع هاشمی است و به طور معمول برنج در آستارا از هفته نخست مرداد ماه تا اواسط شهریور ماه برداشت می شود.

وی گفت: متوسط برداشت شلتوک در هر هکتار شالیزار چهار و نیم تن و سطح زیرکشت برنج در آستارا، کمترین میزان در استان گیلان است و سالانه بالغ بر پنج هزار تن برنج سفید مازاد مصرف این شهرستان به مناطق دیگر ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا ادامه داد: برای نظارت بر مراحل کاشت تا برداشت برنج، پنج مهندس شرکت‌های خدمات مشاوره کشاورزی با این اداره همکاری می‌کنند.

سطح اراضی کشاورزی آستارا هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است و سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن به کشت انواع برنج محلی و پرمحصول اختصاص می‌یابد و سالانه بیش از ۱۵ هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج خالص به دست می‌آید.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار