در آیینی با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال از سند سجلی آیت الله محمدتقی مروارید از علمای بزرگ استان ایلام در گنجینه ثبت احوال این استان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 01 September 2015

به گزارش ایرنا، مدیر کل سازمان ثبت احوال استان ایلام روز سه شنبه در این آیین گفت: سازمان ثبت احوال بر اساس رسالت خاص خود و در راستای اقدام فرهنگی رونمایی از اسناد سجلی شهدا، علما و مفاخر را در دستور کار خود قرار داده است.
منوچهر تیموری افزود: هدف از انجام این کار آشنا نمودن نسل جوان با بزرگان نسل گذشته در دوره های مختلف است.
به گفته وی، ثبت احوال با توجه به بانک اطلاعاتی خود و معرفی آن می تواند این گنجینه را در معرض دید مردم قرار داده و موجب آشنایی بیشتر شهروندان و نسل جدید با مفاخر این استان شود.
تیموری به نقش تاثیر گذار آیت الله شیخ محمد تقی مروارید در این استان اشاره کرد و افزود: نقش تاثیر گذار این عالم روحانی در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست.
آیت اله محمدتقی مروارید پدر محمدرضا مروارید استاندار ایلام از شخصیت علمی و مذهبی بارز استان ایلام است که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی نقش بسزایی در هدایت مردم این استان در ایستادگی برابر رژیم طاغوت داشته است.
این روحانی مبارزه فرزند آیت اله علی اکبر مروارید از علمای بزرگ مشهد است که در سال 1300 در مشهد مقدس بدنیا آمد و دوران تحصیل را در حوزه علیمه این شهر گذراند و از محضر علمایی همچون آیت الله بروجردی و میرزا جواد تهرانی بهره مند شد.
پیش از انقلاب بواسطه فعالیت های مبارزاتی بارها از سوی ساواک دستگیر شد و سرانجام نیز از مشهد به ایلام تبعید شد.
در زمان حضور در ایلام نقش مهمی در هدایت مردم برای مبارزه با رژیم طاغوت داشت، پس از انقلاب بعنوان نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و در دوران دفاع مقدس نیز همواره در کنار رزمندگان جبهه های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشت.
آیت اله محمد تقی مروارید در 30 مهر ماه سال 1391 در سن 91 سالگی درگذشت و در آرامستان بهشت رضا (ع) ایلام به خاک سپرده شد.
در این آیین که با حضور معاون وزیر کشور، استاندار و شماری از مدیران اجرایی استان ایلام، خانواده های معظم شهدا و ایثاگران برگزار شد همچنین از سند سجلی پاسدار شهید مدافع حرم حشمت سهرابی نیز رونمایی شد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار