استان فارس یکی از پربیکارترین استان های کشور است و این مسأله برای استان بسیار گران تمام می شود و جالب است بدانید که در استان فارس تسهیلات پرداختی بانک ها به تولید کنندگان به نسبت دیگر استان ها کمتر است.یعنی با کمی تفکر و جمع دو آمار بالا می توان به ارتباط معنادار بانک ها و بیکاری در استان پی برد...
کد خبر: ۸۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 02 September 2015
به گزارش تابناک فارس:فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، در تشریح علل افزایش جرم به نقش 18.1 درصدی بیکاری در استان فارس اشاره کرد.

کارشناسان علل متعددی برای بالا بودن نرخ بیکاری در استان فارس ذکر کرده‌اند که رکود در تولید از مهم‌ترین این علت ها است. رکود در تولید زمانی رخ می‌دهد که تولیدکننده قادر به تامین سرمایه در گردش نباشد که نتیجه این امر تعطیل یا نیمه تعطیل شدن واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری است.

حال چه کسی باید کمبود سرمایه تولید کنندگان را تأمین کند؟جواب اینست:بانک!

بله بانک ها باید با ارائه تسهیلات(وام) ویژه به تولیدکنندگان ابن کمبود را برطرف کرده و کمکی باشند برای اقتصاد کشورشان.

استان فارس یکی از پربیکارترین استان های کشور است و این مسأله برای استان بسیار گران تمام می شود و جالب است بدانید که در استان فارس تسهیلات پرداختی بانک ها به تولید کنندگان به نسبت دیگر استان ها کمتر است.

یعنی با کمی تفکر و جمع دو آمار بالا می توان به ارتباط معنادار بانک ها و بیکاری در استان پی برد...

اوضاع وقتی وخیم تر می شود که همان مقدار کم تسهیلات پرداختی به تولید کنندگان هم غالباً به دست تولید کنندگان واقعی نمی رسد و می شود سرمایه ای برای دلالان و وضع فعلی استان.

مسأله ای که صدای نمایندگان و مسئولان استان را هم در آورده است.

قادری؛نماینده شیراز در مجلس  با اشاره به خروج و انتقال سپرده‌های استان فارس به دیگر استان‌ها می‌گوید صرف سپرده‌های استان فارس در خود استان  برای رواج تولید از مصوبات سفر ریاست جمهوری و سفر مقام معظم رهبری است اما تاکنون این امر رعایت نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عدم ارائه طرح‌های توجیه‌پذیر اقتصادی را از جمله دلایل بانک‌ها برای امتناع از ارائه تسهیلات می‌داند و می‌گوید هرچند این امر دلیل قانع‌کننده‌ای نیست اما به نظر می‌رسد در صورتی که اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان بتوانند ارتباط بیشتری با بانک‌ها داشته باشند این مشکل برطرف می‌شود.

فریدون فرقانی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز: در سال گذشته تنها 10 درصد تسهیلات در استان فارس در اختیار تولیدکننده قرار گرفته است و از آنجا که فعالیت‌های تولیدی سودآوری آنی ندارد و تقاضا برای کارهای بازرگانی و خدماتی در شیراز و استان فارس بیشتر است، بانک‌ها ترجیح می‌دهند که سرمایه‌های خود را در اختیار این افراد قرار دهند تا تولیدکنندگان.

فرقانی، توجیه‌پذیرنبودن طرح‌های اقتصادی را دلیل محکمی برای سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات نمی‌داند و می‌گوید: در مواردی پیش آمده که طرح‌های اقتصادی به دلیل عدم توجیه اقتصادی در استان فارس رد شده است اما همین طرح‌ها در دیگر استان‌ها تسهیلات کافی دریافت کرده است.

رییس کل دادگستری استان فارس با انتقاد از اینکه برخی به نام سرمایه گذاری بخصوص در شهرک های صنعتی از بانک ها تسهیلاتی به منظور تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرده اما واحد تولیدی آنان وجود خارجی ندارد گفت: بانک ها به جای فشار بر تولید کنندگان فعّال وضعیت تسهیلات پرداخت شده به سرمایه گذاران صوری را بررسی نمایند.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان گفت: نباید سرمایه را معطل در دست فردی که نتوانسته کاری انجام دهد رها کنیم و بانک ها نیز با آسیب شناسی و کارشناسی لازم تسهیلات اعطایی را در مسیر تولید هدایت نمایند.

به تائید بسیاری از صاحبنظران اقتصادی آنچه استان فارس را از این بیکاری نجات می‌دهد تلاش برای کسب اقتصاد پایدار است و اقتصاد پایدار نیز در گرو رونق فعالیت‌های تولیدی است و هیچ فعالیت اقتصادی به اندازه فعالیت تولیدی نمی‌تواند در ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشد بنابراین به جاست که مسئولان استان فارس شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان را تسهیل کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ممنونممم مثل همیشه عالی بود.واقعا ازتون متشکریم
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
البته بیشتر از این حرفهاست آمار بیکاری
بانکها ؟ کدام بانک ؟ منظورتان مرکز فساد است ؟ منظورتان یک مشت دلال نزول خوار است ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار