نئو وایز یکی از معدود ستاره‌های دنباله‌داری است که با چشمان غیر مسلح قابل رویت است و با توجه به اینکه بازگشت آن هزاران سال دیگر طول می‌کشد پس نباید فرصت مشاهده آن را در یک هفته آینده از دست داد.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 17 July 2020

یک پژوهشگر نجوم با بیان اینکه نئو وایز ابتدا در آسمان صبحگاهی قابل مشاهده بود، گفت: اما اکنون این ستاره دنباله‌دار در آسمان شامگاهی قابل رویت می‌باشد و علاقه‌مندان می‌توانند ۲۰ دقیقه پس از غروب خورشید آن را رویت کنند.

سهراب علیدوستی افزود: برای رویت این ستاره دنباله‌دار باید با نگاه کردن به منطقه شمال غرب در آسمان آن و جستجوی صورت فلکی دُب اکبر (هفت ستاره که به شکل یک ملاقه است) کاسه ملاقه که چهار ستاره به شکل مستطیل است را پیدا کرده و سپس صاف به سمت افق نگاه کرد تا بتوان این ستاره را حتی با چشمان غیر مسلح تماشا کرد.

این کارشناس مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان با تاکید بر اینکه برای رویت این دنباله‌دار باید از فضاهای شهری آلوده و همراه با گرد و غبار و دود دور شد، اظهار داشت: تا یک هفته آینده شرایط رصدی خوبی برای تماشای نئو وایز وجود دارد اما پس از آن و با گذر زمان، نور این ستاره کاهش می‌یابد و رصد آن دشوارتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ سال گذشته چنین دنباله‌دار پر نور و درخشانی را نداشتیم که با چشم غیر مسلح نیز قابل رویت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :