تابناک: رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: شهرسازي و نظام مهندسي بايد با كمك كميسيون عمران و شهرسازي شوراي شهر به يك راه حل بينابيني و اصولي براي حل مشكلات خود دست يابد.
کد خبر: ۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ 28 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا اميني در هفتاد و ششمين جلسه علني چهارمين دوره شوراي شهر اصفهان با تاكيد بر لزوم بازخواني سياست‌هاي مختلف دستگاه‌هاي وابسته به نهادهاي دولتي و شهري در ارتباط با اقتصاد مقاومتي اظهار كرد: اين دستگاه‌ها بايد ميزان تعهد خود نسبت به شعارهاي رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي را مورد ارزيابي و سنجش دوباره قرار دهند و براي سال‌هاي آتي خود برنامه‌هاي مدون و كارآمدي را تدوين كنند.

وي درباره مهمترين بندهاي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي افزود: مديريت مصرف با تاكيد بر اجراي سياست‌هاي كلي اصلاح الگوي مصرف و ترويج مصرف كالاهاي داخلي از يك سو و صرفه جويي در هزينه‌هاي عمومي با تاكيد بر تحول اساسي در ساختارها، حذف دستگاه‌هاي موازي و غير ضروري و هزينه‌هاي زايد از جمله مسائلي است كه بايد با دقت و وسواس ويژه مورد توجه همه مسئولان قرار گيرد.

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: شفاف سازي و سالم سازي اقتصاد و جلوگيري از اقدامات، فعاليت‌ها و زمينه‌هاي فساد زا در حوزه‌هاي پولي و تبيين ابعاد اقتصاد مقاومتي و تبديل آن به گفتماني فراگير و رايج از ديگر موارد مهم و قابل تامل در حوزه سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي است.

اميني با تاكيد بر پايبندي آحاد جامعه به فرهنگ درختكاري در هفته منابع طبيعي ادامه داد: درختان از زيباترين مظاهر خلقت بوده و از گرانبهاترين آفريده‌هاي خداوند براي انسان محسوب مي‌شوند همچنين درخت در آيات و آموزه‌هاي اسلامي نيز بسيار مورد توجه قرار گرفته است.

وي به تاكيد بزرگان دين براي كاشت درخت توسط مسلمانان اشاره و تصريح كرد: در دين مبين اسلام كاشت درخت قابل محصول به عنوان نوعي صدقه جاريه معرفي شده و به همين دليل نيز لازم است كه مسلمانان كاشت درخت را به عنوان يك برنامه كلي و منفعت اخروي در برنامه خود قرار دهند همچنين بر اساس روايات متعدد قطع درختان نيز در اسلام حرام و ممنوع است.

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه از بين بردن حتي يك درخت در پارك‌ها و معابر عمومي به معناي تعرض به حق همه افراد جامعه است، خاطر نشان كرد: همه افرادي كه اكنون در قيد حيات هستند و تمام كساني كه در آينده در اين كشور و شهر زاده مي‌شوند بايد حق برخورداري برابر نسبت به استفاده از منابع طبيعي را داشته باشند.

اميني اظهار كرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد در زمان كربن گيري درختان از هر 264 گرم هيدريد كربنيك هوا 129 گرم اكسيژن آزاد مي‌شود و به همين دليل نيز هر هكتار جنگل قادر است سالانه 2.5 تن اكسيژن را به فضا آزاد كند و با اين حساب تنها جنگل‌هاي واقع در شمال كشور مي‌توانند اكسيژن لازم براي 19 ميليون نفر را در يك سال تامين كنند.

وي با اشاره به رشد فزاينده آلودگي هوا در كلان شهرهاي صنعتي كشور ادامه داد: توسعه جنگل‌ها، كاشت درخت و ايجاد فضاي سبز از وظايف اسلامي و اجتماعي مسلمانان است با اين وجود مبلغان ديني و مسئولان مربوطه نيز بايد براي تبيين مباني اصيل اسلامي درختكاري هر چه بيشتر تلاش كنند .

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به علت عمده زوال درختان در جريان ساخت و سازهاي شهري گفت: اگر در زمان مراجعه كارشناسان از زمين‌هاي مورد تقاضاي مالكان براي صدور پروانه بازديد و نسبت به انعكاس مكان درختان در نقشه‌هاي ساختماني اقدام كنند بسياري از درختان در تلاقي با محل درب ورودي ساختمان و يا در برخورد با بالكن‌ها واقع نشده و از بين نمي‌روند.

اميني افزود: شرايط تحريمي در حال حاضر باعث ركود و فشار اقتصادي به خانواده‌هاي كم‌تر برخوردار و نيازمند شده و به همين دليل نيز لازم است خيرين نيكوكار با توجه به نزديك شدن به ايام پاياني سال زمينه كمك به اين افراد را فراهم كنند.

وي درباره اختلاف نظر شهرداري و سازمان نظام مهندسي در ماه‌هاي گذشته خاطر نشان كرد: معاونت شهرسازي به تازگي اقدام به پاسخگويي به متقاضيان صدور پروانه بدون ارجاع به سازمان نظام مهندسي و ثبت موضوع در نهادهاي وابسته به شهرداري كرده كه اين مساله در طولاني مدت باعث انشقاق و مشكلات احتمالي بيشتر بين اين دو نهاد مرتبط با يكديگر مي‌شود.

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: شهرسازي و نظام مهندسي بايد با كمك كميسيون عمران و شهرسازي شوراي شهر به يك راه حل بينابيني و اصولي دست يابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار