استاندار اصفهان
استاندار اصفهان گفت: تمامی ظرفیت‌های این استان به ویژه شهرداری‌ها حتی المقدور باید تلاش شود تا در جهت حفظ محیط زیست و فضای سبز بکار گرفته شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 19 July 2020

عباس رضایی با بیان اینکه حفظ محیط زیست خط قرمز مدیریت استان است، تاکید کرد: حفظ محیط زیست و فضای سبز شهری در بررسی پرونده‌های کمیسیون ‌ماده پنج، ضروری است.

وی اظهارداشت: در بررسی پرونده‌ها و تغییر کاربری‌ها این مساله در اولویت است و لذا برخی از پرونده‌های ارجاعی به دلیل مغایرت با این خط قرمز با رای منفی کمیسیون مواجه شد.

استاندار با بیان اینکه متاسفانه در برخی مقاطع تعداد روزهای آلوده در استان بیش از روزهای دارای هوای پاک است، ادامه داد: باید تلاش کنیم فضای سبز شهری توسعه پیدا کند و خوشبختانه شهرداری اصفهان نیز در خصوص توسعه سرانه سبز شهری مکلف شده و تا کنون اقدامات بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به بررسی ۷۳ پرونده در کمیسیون ماده پنج استان گفت: از این تعداد ۴۷ پرونده مربوط به شهرستان اصفهان، ۲۳ پرونده مربوط به شهرستان خمینی‌شهر و سه پرونده مربوط به شهر بهارستان بود.

رضایی با بیان اینکه بررسی پرونده‌های کمیسیون ماده پنج قابل تفویض به شهرستان‌ها نیست، ادامه داد: کمیسیون ماده پنج به صورت استانی برگزار می‌شود و لذا با توجه به اینکه پرونده‌های ارجاعی به این کمیسیون از کل استان است، مجبوریم پرونده‌های متعدد را در یک زمان بررسی و جمع بندی کنیم و لذا جلسات طولانی مدت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج هر چند مدت موجب گره‌گشایی از مشکلات برخی اشخاص یا برخی مشکلات عمومی شهری و عمرانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار