مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۹ هزار و ۱۷۶ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 19 July 2020

علی سلیمان‌پور امروز اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری  تعداد ۹ هزار  و ۱۷۶ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان  مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: این در حالی است مراجعین به دلیل نزاع ۳۵ درصد از حجم مراجعین معاینات بالینی مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند؛  ضمناً از مجموع مراجعین صدمات ناشی از نزاع ۳۲۳۸ نفر زن و ۵ هزار و ۹۳۸ نفر مرد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: ضمناً در  مدت مشابه سال قبل  تعداد ۱۱ هزار و ۳۶۲ نفر به دلیل نزاع  به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که ۳ هزار  و ۹۴۷  نفر  زن و  ۷ هزار و ۴۱۵  نفر مرد بوده‌اند.

سلیمان‌پور گفت: در سه ماهه اول سال جاری آمار متوفیات ناشی از غرق‌شدگی تعداد ۱۷ مورد فوتی (۱۱ مرد و ۶ زن) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد ۲۱ مورد فوتی (۱۷ مرد و ۴ زن) بوده کاهش داشته است. آمار تلفات غرق‌شدگی در طی سه ماهه اول سال جاری در استخر کشاورزی ۶ نفر، رودخانه ۶ نفر، دریاچه مصنوعی و سد ۳ نفر و کانال ۲ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان بیان داشت: همچنین  در این مدت  آمار فوت‌شدگان تعداد ۵ مورد فوتی (همگی مرد) به دلیل برق‌گرفتگی به مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شده است و مرگ ناشی از برق‌گرفتگی در سه ماهه اول سال جاری  نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که ۷ نفر (۱ زن و ۶ مرد) بوده  کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ سوختگی شامل  ۴۵ نفر،  (۱۳ زن  و ۳۲ مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ نفر،  (۲۳ زن  و ۴۳ مرد) کاهش داشته است.

سلیمان‌پور با اشاره به آمار فوت‌شدگان  ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، ۷ نفر  (مرد)  بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که این تعداد ۵ نفر (مرد) بوده افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری  تعداد ۲۵ هزار و ۸۵۶  نفر در حوزه معاینات سرپائی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند که این آمار  نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۸.۹ درصد کاهش داشته است؛ لازم به ذکر است از کل مراجعین معاینات سرپائی تعداد ۷ هزار و ۶۸۰ نفر زن و تعداد ۱۸ هزار و ۱۷۶ نفر مرد بوده‌اند.

وی در پایان گفت: اجساد معاینه شده  در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه در سال جاری  ۷۹۵ مورد (۱۴۷ زن ۶۴۷ مرد و یک نفر نامعلوم) بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که ۸۷۹ مورد (۱۸۳ زن و ۶۹۵ مرد و یک نفر نامعلوم) بوده معادل ۹.۶ درصد کاهش داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار