نماینده مجلس
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید نسبت به رفع محرومیت استان ایلام در بخش های مختلف اهتمام ویژه و جدی دارد.
کد خبر: ۸۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 02 September 2015
به گزارش تابناک ایلام ، عمران علی محمدی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان ایلام اظهار کرد: دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود با مشکلات عدیده ای همچون تحریم ها و کاهش درآمدهای نفتی روبرو بوده است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید نگاه بسیار خوب و مثبتی به ایلام داشته و با پیگیری های نمایندگان و مدیران ارشدن قدم های ارزشمندی برای توسعه استان برداشته شده است.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سال 90 و با فروش نفت 140 دلاری تنها 180 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان اختصاص یافت، درحالیکه این مقدار در استان خوزستان در همان سال دو هزار و 500 میلیارد ریال بود.
علی محمدی چانه زنی و پیگیری مسوولان را در بحث اعتبارات مهم و موثر دانست و یادآور شد: پارسال 2 هزار و 950 میلیارد ریال در حوزه اعتبارات عمرانی به استان بصورت تخصیص 100 درصدی اختصاص یافت که هم اکنون آثار این میزان اعتبار را در استان بویژه در حوزه راه شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: کسری بودجه در همه جا وجود دارد اما با پیگیری و جدیت و بیان مشکلات با نگاه به تکمیل طرح های نیمه تمام می توانیم اعتبارات را افزایش دهیم.
علی محمدی اختصاص اعتبار 450 میلیارد ریالی برای تکمیل مجموعه ورزشی غدیر و پنج هزار و 700 میلیارد ریال به حوزه آب و خاک ایلام را مورادی ذکر کرد که در نتیجه توجه دوت یازدهم به استان ایلام محقق شده است.
وی گفت: دولت تمام توان خود را برای پرداخت و تخصیص اعتبارات به استان انجام داد و در این زمینه نیز مدیران باید پویایی و خلاقیت داشته باشند تا مسایل و مشکلات به نتیجه برسد.
نماینده مردم ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی افزود: 400 میلیارد ریال نیز در حوزه آب شهری و روستایی به استان ایلام طی 2 سال گذشته تخصیص یافته که همگی این موارد نشان دهنده توجه و نگاه های مثبتی است که دولت یازدهم به استان داشته است.
علی محمدی یکی از تلاش های مهم و جدی در استان را تکمیل زیرساخت های(حوزه راه) اعلام کرد و افزود: با تکمیل شبکه راه آهن و ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران بسیاری از مشکلات استان مرتفع می شود.
وی با اشاره به بحث اربعین امسال در استان گفت: مردم ایلام پارسال پذیرایی باشکوهی از زایران عتبات عالیات داشتند و نقش ماندگار این مردم در خلق این حماسه هیچگاه فراموش نمی شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار