استاندار اصفهان
استاندار اصفهان گفت: ظرفیت و توانمندیهای علمی، صنعتی و فناوری بسیار خوب موجود این استان می‌تواند فرصت خوبی برای رهایی از وابستگی‌ها و تحریم در کشور رقم زند.
کد خبر: ۸۷۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 21 July 2020

عباس رضایی روز سه‌شنبه در نشست "اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید" در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حضور معاون علمی رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر نیروی انسانی در استان افزود: یکی از بزرگترین سرمایه‌های استان نیروی انسانی مناسب است که از جمله آن روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان، فعالان تولیدی و بازرگانی و فعالان اتاق بازگانی، نیروهای ماهر بخش صنعت ظرفیت بزرگی برای نظام است و بهره گیری از آن می تواند کارایی لازم را داشته باشد.
استاندار اصفهان به ظرفیت‌های استان اصفهان در تولید خدمات و محصولات مرتبط با کرونا اشاره و تاکید کرد: تصمیماتی که در ستاد استانی مدیریت کرونا در اصفهان اخذ می‌شد ۲ تا سه هفته بعد در ستاد ملی مطرح می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر یکی از مشکلات استان تولید فرآوده‌های ضدعفونی است که متاسفانه بازار فروش مناسب ندارد.
رضایی ادامه داد: روزانه بیش از ۱۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی در استان تولید می‌شود و از سوی دیگر تولید انواع ماسک در اصفهان در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه تهیه مواد اولیه یکی از مشکلات تولید ماسک در استان است، افزود: خوشبختانه یکی از شرکت‌های دانش بنیان در استان توانسته است در این زمینه گام‌های موثری بردارد و ابراز امیدواری کرده‌اند مواد اولیه برای تولید ماسک را طی چند هفته آینده به تولید انبوه برساند.
استاندار اصفهان گفت: اعتقاد دارم در مهر و آبان به خاطر تشخیص افتراقی آنفلوآنزا و کرونا دچار مشکل می‌شویم و لذا باید از هم‌اکنون به فکر بود.
وی با اشاره به حرکت روبه رشد کشور، تصریح کرد: در شرایطی که ناجوانمردانه ترین تحریم‌ها علیه ملت ما به کارگرفته می‌شود، داروی مهمی چون IVIG که برای دهها بیماری مناسب است، در کشور تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار