کد خبر: ۸۷۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 22 July 2020

اگر کرونا بگذارد، قزوین میزبان بعدی «خانه ما» می‌شود/ سعی کردیم بگوییم علی‌رغم کرونا زندگی جریان دارد

تابناک/کارگردان مستندمسابقه «خانه ما» از پایان تصویربرداری مرحله نهایی فصل نهم این برنامه تلویزیونی خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تصویربرداری قسمت نهایی فصل نهم مستندمسابقه «خانه ما» به پایان رسید.گروه تولید این مجموعه برای آماده‌سازی قسمت پایانی جهت پخش، مراحل پس‌تولید را آغاز کرده‌اند.

کارگردان این برنامه تلویزیونی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: خدا را شکر، بازخوردها و اظهارنظرهایی که از مخاطبان دیدم راضی‌کننده هستند. این‌سری از خانه ما شرایط ویژه‌ای داشت و به‌صورت فوق‌العاده و غیرعادی تولید و پخش شد و به نوعی «خانه ما کرونایی» بود. برای مردم هم این تفاوت‌ها و آیتم‌هایی که بر اساس زندگی در شرایط شیوع ویروس کرونا و چگونگی همزیستی ایمن با این بیماری مرموز طراحی شد، جذابیت داشت.

می‌خواهیم بگوییم علی‌رغم سختی‌های کرونا زندگی ادامه دارد

مهدی‌ جبین‌شناس اظهار کرد: البته این که بگوییم خانه ما توانسته روی سبک زندگی مردم در شرایط کرونا تأثیر بگذارد، ادعای بزرگی است. ما به دنبال این بودیم که بگوییم با وجود سختی‌ها و تلخی‌های دوران شیوع کرونا، زندگی ادامه دارد. 

 وی افزود:چاره‌ای نداریم که کرونا را در خانه و اطراف خودمان بپذیریم. یک صندلی در گوشه‌ای به او بدهیم تا بنشیند و البته حواسمان هم کاملاً به او باشد. می‌خواستیم به مخاطب بگوییم که نمی‌توان زمانی برای پایان عمر این ویروس مشخص کرد، اما شما از این ویروس منحوس باهوش‌ترهستید؛ باید حواستان به سلامت خود، خانواده و اطرافیان‌تان باشد و در عین‌حال زندگی کنید و از زندگی هم لذت ببرید.

کارگردان مستندمسابقه «خانه ما» عنوان کرد: ما نشان دادیم که اعضای یک خانواده ایرانی در شرایط قرنطینه و نیمه‌قرنطینه و در موقعیت‌های مختلف، چه واکنشی نشان می‌دهند و چگونه با وجود رعایت اصول بهداشتی بانشاط هستند و به کارهای روزمره خود می‌رسند. شاید بتوان گفت زندگی بانشاط در شرایط قرنطینه، محور خانه‌مای کرونایی بود.

وی با اشاره به این که ۹ قسمت از فصل نهم خانه ما پخش شده است افزود: از بین خانواده‌های برگزیده فصل‌های قبل، چهار خانواده از شهرهای تبریز، شیراز، مشهد و رشت به صورت دوبه‌دو و جداگانه با هم رقابت کردند. دو گروه تبریز و شیراز به فینال رسیده بودند که ضبط این مرحله هم دو روز پیش انجام شد و ان شالله دوهفته دیگر پخش خواهد شد. 

فصل بعدی «خانه ما»؛ شاید همین تابستان در قزوین

جبین‌شناس درباره زمان ساخت فصل بعدی این برنامه تلویزیونی هم گفت: اگر وضعیت اوج‌گیری کرونا دوباره به شرایط با ثبات قبلی بازگردد، احتمال دارد که فصل بعدی خانه ما را در همین فصل تابستان در قزوین کلید بزنیم. تصمیم‌گیری به وضعیت کرونا بستگی دارد. اگر کرونا همین‌طور سیر صعودی داشته باشد، باید فکر دیگری کرد. البته با توجه به تجربه فصل نهم این امکان وجود دارد که بازهم خانه ما کرونایی را با آیتم‌های جدید بسازیم.

کارگردان مستندمسابقه «خانه ما» افزود: ما هم مثل همه مردم دوست داریم که ان شاالله با رفع این شرایط، این مستندمسابقه هم در وضعیت عادی برگزار شود. به هر حال شرایط تولید در دوران شیوع ویروس کرونا، هم برای عوامل و هم برای شرکت‌کنندگان سخت است. لازم است همینجا از هر چهار خانواده‌ای که در این فصل همراه ما بودند و واقعاً شرایط سختی را تحمل کردند تشکر کنم و امیدوارم مردم هم از این برنامه راضی باشند.

فصل نهم مستندمسابقه «خانه ما» با کارگردانی مشترک امین کفاش‌زاده و مهدی جبین‌شناس و نویسندگی احسان عمادی در استودیو نوبین تولید شده و از سی‌ام خرداد ماه روی آنتن شبکه دو سیما رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار