مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار تعاونی با عضویت ۸۰۰ هزار نفر و ایجاد اشتغال ۶۰ هزار نفری در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 02 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، غلامعلی قادری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد با بیان اینکه تعاونی‌ها در کنار بخش دولتی و خصوصی به عنوان بازوی بزرگ اقتصادی کشور شناخته می‌شوند، اظهار داشت: بر این اساس در بند «ب» سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش تعاون باید ۲۵ درصد از سهم اقتصاد کشور را تا پایانه برنامه پنج ساله پنجم به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه این چشم‌انداز بر اساس دستورات رهبر معظم انقلاب طراحی شده است، ادامه داد: تحقق این امر نیازمند همکاری و تعامل عموم مردم با تعاونی‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت ۴ هزار تعاونی فعال در استان اصفهان ابراز داشت: در این تعاونی‌ها ۸۰۰ هزار عضو وجود دارد که زمینه اشتغال ۶۰ هزار نفر را در استان ایجاد کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات تعاونی‌ها در استان اصفهان با هماهنگی استاندار اصفهان مورد توجه است، ادامه داد: از این رو بسته اجرایی توسعه بخش تعاون در استان اصفهان تدوین شد تا به این مشکلات رسیدگی شود.

قادری در ادامه با بیان اینکه صادرات تعاونی‌های استان در سال‌های ۹۲ و ۹۳ با افزایش ۱۶۰ درصدی روبرو بوده است، افزود: از این رو با توجه به بررسی‌های صورت گرفته طی ۵ سال گذشته طرح‌های تعاونی استان اصفهان موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته ۸۱۰ طرح تعاونی در استان اصفهان با ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: در سال جاری نیز ۷۶ طرح تعاونی در استان اصفهان در هفته تعاون به بهره برداری می‌رسد.

۳۳ درصد اشتغال تعاون کشور در اصفهان ایجاد شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۳۳ درصد از اشتغال ایجاد شده توسط بخش تعاون در استان اصفهان ایجاد شده است، ابراز داشت: بر این اساس ۶ هزار و ۵۸ اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون در استان در بخش تعاون ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۵ درصد از سرمایه‌های تعاونی‌های استان اصفهان توسط آورده سرمایه‌گذاران تامین شده است، ادامه داد: تنها ۲۵ درصد از این سرمایه‌ها از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

قادری در ادامه با اشاره به برگزاری آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان اصفهان در هفته تعاون ابراز داشت: بر این اساس فردا از ۷ تعاونی برتر استان تجلیل خواهیم کرد که ۲ تعاونی‌ همراه با بانک توسعه تعاون و اتاق تعاون استان در سطح ملی تجلیل خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار