کد خبر: ۸۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 03 September 2015

رئیس مرکز توسعه نوغانداری از برنامه‌ریزی اصلاح نژاد تخم نوغان با استفاده از دانش و تحقیقات مراکز علمی در کشور خبر داد.
خبرگزاری فارس: اصلاح نژاد تخم نوغان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، علی‌اصغر داداش‌پور عصر امروز در جریان بازدید از طرح الگویی پرورش نوغانداری در این شهرستان اظهار کرد: معرفی الگوهای جدید در راستای ایجاد فضاهای کنترل شده دما و رطوبت برای نوغانداری در گیلان آغاز شده‌است.

وی به بررسی الگوهای جدید نوغانداری در کشور اشاره کرد و افزود: الگوی مذکور به طور آزمایشی در لنگرود اجرایی شده است.

داداش‌پور با بیان اینکه در طرح الگویی جدید نوغانداری امکان تولید محصولات دیگر در فصل‌های مختلف سال وجود دارد، تصریح کرد: اجرای الگوی مذکور امکان پرداخت تسهیلات برای بانک‌ها را فراهم می‌کند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری از برنامه‌ریزی برای اصلاح نژاد تخم نوغان با استفاده از دانش و تحقیقات مراکز علمی در کشور خبر داد و بیان کرد: ایران یکی از 16 عضو کمیسیون بین‌المللی نوغانداری است و می‌توان تجربه دیگر کشورها را در داخل بومی‌سازی کرد.

وی بر هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های مربوط به کشاورزی به‌ویژه نوغانداری تاکید کرد و گفت: زنجیره نوغانداری در کشور به طور کامل برنامه‌ریزی شده و آشنایی نسل جوان با پرورش کرم ابریشم در برنامه‌ها لحاظ شده‌است.

داداش‌پور با اشاره به اینکه 50 درصد از نوغان کشور در گیلان تولید می‌شود، اظهار کرد: موزه نوغانداری را در گیلان راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری خواستار نگاه همه‌جانبه در توسعه نوغانداری شد و خاطرنشان کرد: صنعت نوغانداری می‌تواند منشأ اشتغال پایدار در تمام سال باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان پیله ابریشم را در نقاط مختلف تبدیل به نخ ابریشم کرد، یادآور شد: اعتقاد داریم زنجیره صنعت نوغانداری را می‌توان تبدیل به ارزش افزوده کرد.

داداش‌پور محصول نهایی پیله ابریشم را محصولات ابریشمی، لباس و پوشاک عنوان کرد و افزود: صنایع دارویی، بهداشتی و آرایشی در استفاده از ابریشم گرایش پیدا کردند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری با اشاره به اینکه توانمندسازی نوغانداران، دانش‌افزایی و برنامه‌های آموزشی از برنامه‌های این مرکز است، بیان کرد: مجتمع علمی آموزشی در منطقه پسیخان رشت راه‌اندازی شده و کلاس‌های آموزشی، ترویجی و هم‌اندیشی نوغانداری به صورت منطقه‌ای و ملی در مرکز مذکور برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار