کد خبر: ۸۸۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۶ 28 July 2020

این سرگرمی گران تمام می شود!برنامه بچه محل/منبع سایت شبکه دو

حالا دیگر همه‌ می‌دانیم کرونا مهمانی نیست که به این زودی‌ها قصد رفتن داشته باشد. آمده است که حالا حالاها بماند و با هیچ صنفی هم شوخی ندارد. با این حال برخی مشاغل مجبورند در همین وضعیت هم به کار خود ادامه دهند؛ نمونه اش برنامه‌سازان تلویزیون هستند که نمی توانند آنتن را خالی بگذارند اما می توانند با ممانعت از حضور مردم و خصوصا کودکان در استودیوها، حداقل ها را برای حفاظت از جان هموطنانشان به کار گیرند.

در شرایطی که موج دوم کرونا سهمگین‌تر از گذشته شهرهای ما را فرا گرفته و این ویروس کوچک خیلی زود و راحت آدرس خانه‌های جدید را برای اطراق  پیدا می‌کند و هنوز هم خبر جدی از ساخت واکسن آن به گوشمان نرسیده است، برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی همچون گذشته ناگزیر به ادامه فعالیتند.

وقتی با تنی چند از تهیه‌کننده‌های تلویزیونی که برنامه‌هایشان هم اکنون در حال ضبط و پخش است صحبت می‌کنیم و می پرسیم که آیا واقعا ساخت برنامه در این شرایط خطیر ضرورت دارد، با اطمینان می‌گویند کار ما مثل کار کادر درمان مهم است! هیچ فرقی نمی‌کند همانطور که آن‌ها ناچارند کار کنند تا مردم زنده بمانند ما هم ناچاریم کار کنیم تا مردم سرگرم شوند. در واقع منطق این برنامه سازان، آسیب احتمالی به اقلیت در مقابل سرگرمی اکثریت است.

تلویزیون و تهیه کنندگانش در این چند ماه مدام بر رعایت حداکثر پروتکل های بهداشتی تاکید دارند اما اینکه در واقعیت چطور می توان بدون ماسک و در فضایی کوچک، این ویروس را مهار کرد، پرسشی است که اگرچه اهمیت بسیار دارد، اما موضوع این گزارش نیست.

البته موضوع این گزارش آوردن بزرگسالان به استودیوهای برنامه سازی و به خطر انداختن جانشان در ازای قرار گرفتن لحظه ای در قاب جادو هم نیست.

موضوع این گزارش کودکانی هستند که به صرف جذابیت بصری برنامه، بی خبر از خطرهای احتمالی مقابل دوربین های تلویزیونی قرار می گیرند تا برای دقایقی هم که شده عموها و خاله های محبوبشان را از نزدیک ببیند؛ هرچند خوشبختانه به نظر می رسد با اوج گرفتن کرونا، از حضور کودکان در استودیوهای برنامه سازی جلوگیری به عمل آمده است.

تهیه‌کننده «بچه محل» یا همان برنامه «عموپورنگ» که این روزها ساخت برنامه اش را در موج دوم کرونا متوقف می بیند، از جمله این افراد است که صراحتا در گفت‌و گویی با ایسنا اعلام می‌کند که قصد داشته در این روزها کودکان را مهمان برنامه‌اش کند و با فاصله کنار هم بنشاند! اما گویا مجوز این‌ کار به او داده نشده است.

او سپس می‌گوید: ما به عوامل برنامه ساز فرصت دادیم مدتی به ایمنی و بهداشت خودشان‌ برسند و باز برگردند سر کار. خود من دیشب رفتم اسکن بدهم از ۱۰ نفری که جلوی چشمم اسکن دادند، هفت نفر جوابشان مثبت بود و کرونا داشتند. به هنرمندان باید فرصت بدهیم مدتی به خانوادهایشان برسند بعد دوباره تست کرونا می گیریم و شروع می کنیم.

با این وجود وقتی درباره لزوم حفظ سلامتی هنرمندان و عوامل پروژه های تلویزیونی سوال پرسیده می شود با عصبانیت می‌گوید: نمی توان کار را تعطیل کرد. وظیفه صدا و سیما این است که جو روانی جامعه را کنترل کند. مردم در این وضعیت اقتصادی و کرونا انتظار دارند که صدا و سیما شادی جامعه را حفظ کند. مردم انتطار دارند وقتی قرنطینه اند سرگرم باشند.

آقاجان زاده در عین حال می گوید: آنطور نیست که فقط من تهیه کننده تصمیم بگیرم که تصویربرداری کنم یا نه، بالاخره صداو سیما دارد مدیریت می کند. چرا نمی گویید سینما چرا کار می کند؟ فقط دنبال کار های تلویزیونی هستید؟ فوتبال چرا برگزار می شود؟ آنها که اصلا کارشان واجب نیست.

اما این نگاه در حالی از سوی تهیه کننده یک برنامه محبوب کودک عنوان می شود که می‌دانیم این روزها کرونا دیگر پیر و جوان و کودک نمی‌شناسد و اتفاقا به تازگی موارد ابتلای کودکان به کرونا متعدد و با علائم متفاوتی همراه بوده است.

سارا روستاپور ـ مجری برنامه های کودک تلویزیون که با عنوان خاله سارا شناخته می شود ـ نظری متفاوت تر دارد.

او در گفت‌وگویی با ایسنا با بیان اینکه حضور بچه‌ها در برنامه‌های تلویزیونی را در این شرایط درست نمی‌داند، در این خصوص می‌گوید: من به هیچ وجه موافق حضور بچه‌ها در استودیو نیستم اما بزرگ‌ترها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیایند و برنامه را اجرا کنند نمی‌شود برنامه نباشد بالاخره هر کاری سختی‌ها و مشکلات خودش را دارد.
او ادامه می‌دهد: تهیه‌کننده‌هایی که قصد آوردن بچه‌ها به هر طریقی به برنامه هارا داشته باشند کار اشتباهی می‌کنند و جان بچه‌ها را به خطر می‌اندازند اما خب برنامه باید ساخته شود و آنتن خالی نماند.

این مجری کودک که هم اکنون برنامه «پاشو پاشو کوچولو» را در شبکه پویا در حال پخش دارد، می‌گوید: در حال حاضر کار نمی‌کنم اما ما در موج اول  کرونا خیلی کار کردیم و برنامه «پاشو پاشو کوچولو» را  در آن زمان ساختیم. الان تدوین برنامه «پاشو پاشو کوچولو» انجام می‌شود و این برنامه هم اکنون نیز در حال پخش است. برنامه «پاشو پاشو کوچولو» پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها از شبکه پویا به روی آنتن می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار