رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: اصل خبر منتشر شده در مورد مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در خصوص خانه هنرمندان درست است اما نوع تحلیل و نوع مخابره‌ای که صورت گرفته ایراداتی دارد که توضیحاتی در این خصوص وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 03 August 2020

مهدی احمدی فر روز دوشنبه در این رابطه اظهار داشت: زمینه اصلی این موضوع یک بحث حقوقی میان چند دستگاه است.

وی ادامه داد: بحث حقوقی میان آموزش و پرورش،  بنیاد شهید و اداره ارشاد اسلامی و شهرداری اصفهان و حوزه هنری اصفهان در مورد مالکیت ساختمان (خانه هنرمندان) و زمین های اطراف آن است که مورد پیگیری کارشناسان حقوقی این دستگاه‌ها قرار گرفت و در نهایت رای صادره از جانب قوه قضاییه مبنی بر مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان قرار گرفته است.

رییس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به صدور حکم تخلیه خانه هنرمندان و نگرانی هنرمندان در خصوص تغییرکاربری این خانه گفت: مالکیت خانه هنرمندان از ابتدا به بنیاد شهید تعلق داشته است و نزدیک سی سال است که خانه هنرمندان با این نام و مسمی به عنوان محور و مرکز گردهمایی هنرمندان اصفهان بوده، هست و خواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این یک بحث حقوقی است، اکنون نیز از سوی امور حقوقی حوزه هنری تهران و شخص رییس حوزه هنری کشور پیگیری می‌شود و مشکل خاصی نیست زیرا هر ۲ مجموعه بنیاد شهید در استان اصفهان و در کلان کشور و حوزه هنری اصفهان و کشور تمام دغدغه شان این است که درست ترین اقدام انجام شود.

احمدی فر تاکید کرد: حرفی در خصوص مالکیت این مکان نیست اما در مورد کاربری آن امیدواریم همچون سی سال گذشته اینجا همچنان خانه هنرمندان بماند و به عنوان مرکز حضور هنرمندان استان باشد و امیدواریم به زودی زود این توافق حاصل شود و این مشکل برطرف شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری جدی و عزم جدی سعی داریم که همچنان این محل بعنوان خانه هنرمندان بماند و کارها را به انجام برسانیم و نیازی نیست که هنرمندان عزیزمان نگران این موضوع باشند و یا بخواهند حرکتی انجام دهند زیرا که همت همه مجموعه‌های فرهنگی و هنری استان این است که از نظر کاربری اینجا همچنان خانه هنرمندان بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار