در راستای تبادل اطلاعات تفاهم‌نامه ما بین کانون پرورش فکری و نوجوان استان اصفهان، مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای علم و فناوری و خانه ارتباطاتت استان اصفهان منعقد شد .
کد خبر: ۸۸۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 05 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، در آستانه روز خبرنگار با حضور سید محسن سجاد، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، سید محمد قلمکاریان، مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، محمد اخلاق پور، مؤسس و مدیر مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای علم و فناوری، هادی زمانی، رئیس هیأت مؤسس و مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان، سید محمد موسوی، نائب رئیس هیأت مدیره خانه ارتباطات استان اصفهان، عبدالحسین جعفری، رئیس انجمن روزنامه نگاران استان اصفهان و جمعی از خبرنگان و فعالان رسانه، مدیران و مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و برگزیدگان هنرمند ملی و بین المللی کودک و نوجوان، تفاهم نامه همکاری میان مجتمع آموزشی فنی حرفه ای علم و فناوری اصفهان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان و خانه ارتباطات استان اصفهان امضا گردید.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان ضمن عرض تبریک روز خبرنگار ، امانتداری را از وظایف اصلی اصحاب قلم خواند و افزود: خبرنگاری یک کار هنری بسیار ظریفی است که باید خبرنگاران بنیه معلومات و علم و آگاهی وسیعی داشته باشند.
سجاد در ادامه داد ابراز داشت، خبرنگارها باید واقعیت های اصلی جامعه را منعکس کنند .
وی هم‌چنین با اشاره به کتاب سفری که پر ماجرا شد، گفت: در دوران مدیریت جدید کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شاهد اتفاقات مهم و خوبی برای این دو نسل بودیم و خوشبختانه با سرعت برنامه های ویژه کودک‌و نوجوان در حال اجرا است.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۶۱ مرکز فرهنگی هنری کانون پروزش فکری داریم که استعداد یابی کودک و نوجوان در این دو نسل دنبال کردیم و در حال حاضر استعدادیابی ۳۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان از سن ۴ سالگی تا بالا را انجام دادیم که باید به ۴۰۰ هزار نفر تا دوسال آینده برسانیم .
وی همچنین گفت: از این تعداد تا پایان سال باید استعدادیابی برای ۱۲۰ هزار نفر برسانیم .

محمد اخلاق پور، مؤسس و مدیر مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای علم و فناوری، به توانمندیها و ظرفیتهای این مرکز آموزشی اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه ارتقاء سطح هم افزایی در مباحث مهارتی و کاربردی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هدف از امضای تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، تعامل میان مربیان مهارتی در حوزه کودک و نوجوان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی به صورت تخصصی براساس حرفه های موجود در مجموعه آموزشی علم و فناوری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارائه گواهینامه مشترک و مورد تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواهد بود.

مؤسس مجتمع آموزشی علم و فناوری ضمن تبریک روز خبرنگار، جایگاه خبرنگار را در بالابردن آگاهی و اطلاع رسانی مستلزم دانش تخصصی در حوزه فناوری فرهنگی دانست و در همین راستا نیز بیان داشت: تفاهم نامه این مجموعه با خانه ارتباطات استان اصفهان، به منظور ارائه خدمات آموزشی، مهارتی در حوزه خبرنویسی، روزنامه نگاری و روابط عمومی بصورت تخصصی و کاربردی و همچنین ارائه استاندارد حوزه فناوری نرم و فرهنگی برای جامعه رسانه و خبرنگاران صورت گرفته و از آن جایی که مجتمع آموزشی علم و فناوری دارای ۹ رشته آموزشی و بیش از ۶۱۵ حرفه مهارتی است، اصحاب رسانه و فعالان حوزه ارتباطات نیز از مزایای ویژه ای ب

هادی زمانی مدیر عامل خانه ارتباطاتت رسانه ای استان اصفهان نیز با اظهار اینکه دانش ارتباطات ریشه شرقی دارد ، ادامه داد: لازم فرهنگ ارتباطاتت بر مبنای بوستان و گلستان سعدی و مثنوی و معنوی گنجی قرار دهیم زیرا که غنی ترین دانش ارتباطاتت را دارد.
وی با بیان اینکه وقتی در کتب درسی با اوردن شعر دو کاج فردگرایی را از کودکی به ما آموزش دادند بدنبال روحیه جمع گرایی در نسل ۶۰ به بالا هستیم، گفت: انعقاد تفاهم نامه ما بین سه مرکز علمی باعث شده که قدمی نو در جهت توسعه فرهنگ ادبی ایرانی برای کودکان برداریم.
زمانی با عرض تبریک روز خبرنگار گفت: بین خبرنگاران و روزنامه نگاران و روابط عمومی ها هیچ مرزی وجود ندارد و این یک‌ اتفاق میمون و مبارکی است.

در ادامه این مراسم نیز از از کتاب سفری که پرماجرا شد نوشته بنفشه رسولیان رونمایی شد و از برگزیدگان هنرمند ملی و بین المللی کودک و نوجوان استان اصفهان و جمعی از خبرنگاران حاضر در جلسه نیز تجلیل گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار