کد خبر: ۸۸۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 17 August 2020

 

نماینده ولی فقیه در کاشان را بیشتر بشناسید+بیوگرافی

گروه استان‌ها - آیت‌الله عباسعلی سلیمانی به نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کاشان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان،به دنبال انصراف آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین سیستان و بلوچستان به این سمت منصوب شدند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی فرزند علیجان متولد سال 1326 در منطقه انو شهرستان سوادکوه است که تحت نظر اساتیدی نظیر آقایان میرزا هاشم آملى و وحید خراسانى‏ علوم دینی را آموخت و کلام، تعلم و تربیت، جامعه شناسی و علوم بلاغی مسلط است.

کتاب‌الصوم مهمترین اثر علمی آیت الله سلیمانی است که مسئولیت‌هایی نظیر نهاد نمایندگى ولى‏فقیه در دانشگاه‏هاى ملى استان‏هاى مازندران و گلستان، امامت جمعه‏ بابلسر، نهاد نمایندگى ولى‏فقیه در دانشگاه‏هاى آزاد اسلامى گیلان و مازندران و گلستان را بر عهده داشته است.

سال 1349 در سن 23 سالگى در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام میرزا هاشم آملى، گلپایگانى و وحید خراسانى شرکت کرده و همزمان اقتصاد در نهج‌البلاغه را از محضر آیت‌الله نورى همدانى و مباحث کلامى و اعتقادى را از محضر آیت‌الله مکارم شیرازى، مستفیض شد.

احداث المهدى با مساحت چهار هزار و دویست متر مربع، احداث حوزه علمیه امام هادى(ع) در سه طبقه با مساحت بیش از سه هزار متر مربع، احداث پژوهشکده معلمان ضمن خدمت، احداث دانشگاه غیر انتفاعى علوم و فنون مازندران مستقر در بابل در جوار دیگر اعضاى هیأت مؤسس و هیأت امناء از جمله اقدامات آیت‌الله سلیمانی است.

توسعه و تجهیز حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان و ترمیم و تجهیز کتابخانه آن و احداث چند باب واحد مسکونى جهت اسکان اساتید، احداث ساختمان ادارى نمایندگى ولى فقیه در استان سیستان و بلوچستان، تجهیز نسبی مصلی قدس زاهدان و غیره نیز از دیگر اقدامات امام جمعه پیشین سیستان و بلوچستان بود.

وی مسئولیت‌هایی نظیر تبلیغ معارف حقه الهیه از سال 1344 تاکنون در استان‌هاى مختلف کشور، امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران از 1359 تا 1380، عضو هیأت مؤسس مرکز آموزش ضمن خدمت معلمین بابلسر از جمله مسئولیت‌های آیت الله سلیمانی است.

مسئول نهاد رهبرى در مراکز آموزش عالى ملى، دانشگاه علوم پزشکى مازندران، دانشگاه علوم پزشکى بابل و مجتمع دانشگاهى کشاورزى و منابع طبیعى گرگان از سال‏هاى 1360 تا 1375، امام جمعه زاهدان و نماینده ولى فقیه در استان سیستان و بلوچستان از سال 1380، نماینده رهبرى در دانشگاه آزاد اسلامى سیستان و بلوچستان از سال 1380 تا 1386 از دیگر مناصب وی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار