بنیاد برکت از هنرمندان صنایع‌دستی استان اصفهان در ایام پسا کرونا حمایت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 18 August 2020
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تفاهم نامه‌ای را با بنیاد برکت به امضا رسانده که برای استان هم مقدمات اجرا شدن آن فراهم شده است گفت: بر اساس این طرح فعالان صنایع‌دستی استان با ثبت نام در سامانه مربوط به این بنیاد، تسهیلاتی برای جبران خسارت‌های ایام کرونا و تسهیلات حمایت فروش تولیدات خود را از سوی دیگر دریافت کنند.

فریدون الله‌یاری افزود: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر هنرمند و فعال صنایع‌دستی در قالب بیش از ۵ هزار کارگاه و هزار فروشگاه عرضه صنایع‌دستی در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: از مجموعه ۶۰ هزار نفر هنرمند و فعال صنایع‌دستی استان اصفهان در حدود ۳۰ هزار نفر که بخش قابل توجهی از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند در قالب مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در کارگاه‌های انفرادی و یا منازل خود در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به آسیب‌های جدی شیوع بیماری کرونا بر پیکر صنایع‌دستی استان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از اسفند پارسال در اصفهان که منجر به تعطیلی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان شد، فعالان صنایع‌دستی استان آسیب‌های جدی را متحمل شدند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: تولیدات صنایع‌دستی از زمستان پارسال برای نوروز آماده و به فروش نرسید، همچنین فعالان صنایع‌دستی در راستای آماده‌سازی محصولات خود برای ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیازمند تجهیز کارگاه خود از اسفند بودند که برآورد شد تجهیز بیش از ۵ هزار کارگاه صنایع‌دستی ماهیانه در حدود دو هزار میلیارد ریال هزینه است.

الله یاری گفت: با توجه به از دست رفتن بازار‌های نوروزی از یک‌سو و ضرر تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی و توان نداشتن برای ادامه تولید و یا فروش محصولات تولید شده از سوی دیگر که رقمی معادل پنج هزار میلیارد برآورد می‌شود، با کسب حمایت سیستم بانکی، تسهیلاتی در راستای حمایت از شاغلان در این صنعت به کارفرمایان پرداخت می‌شود که در حال حاضر ۳۰۰ نفر در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در سامانه حمایت از کارکنان این دو صنعت ثبت نام کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار