کد خبر: ۸۸۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 20 August 2020

 

 
 
 
     
 
دبیر کارگروه مد و لباس کشور تأکید کرد: بهره گیری از پتانسیل استان ها رویکرد جدید کارگروه مد و لباس
دبیر کارگروه مدل و لباس کشور بهره گیری از پتانسیل استان ها را رویکرد جدید این کارگروه دانست و گفت: به دنبال ایجاد ارتباط با نهادهای مختلف برای استفاده از طرح، طراحان لباس هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سیده مرضیه شفاپور پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی معضلات و مشکلات کارگروه مد و لباس گیلان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، با اشاره به اینکه تعامل بین کارگروه و فعالان عرصه مد و لباس مطلوب است، اظهار کرد: گیلان پتانسیل بسیار زیادی برای حوزه مد و لباس دارد.

وی با بیان اینکه این پتانسیل در بخش لباس‌های سنتی ملموس‌تر است اما متأسفانه رویکرد استان گیلان در بخش مد و لباس بسیار ضعیف است، افزود: یکی از برنامه‌ها و رویکردها جدید کارگروه مد و لباس کشور توجه به پتانسیل استان‌ها و حمایت در راستای ارتقای این بخش هستیم که گیلان نیز در این زمینه ظرفیت قرار گرفتن در میان استان‌های برتر را دارد.

شفاپور در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به حوزه مد و لباس و ضرورت تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها متولی در این زمینه، گفت: با وجود کمبودها و مشکلات قاطعانه می‌توان گفت در سال‌های گذشته در این زمینه فعالیت مطلوب بوده و حوزه مد و لباس فعالیت اشتغال زا و درآمد زا است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه حوزه مد و لباس را می‌توانیم با عفاف و حجاب عجین کرد و شاهد عرضه طرح‌های مطلوب و رضایت بخشی باشیم، تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در این حوزه شناسایی بخش‌هایی است که می‌تواند با ایجاد تعامل به محلی برای معرفی طراحان جوان، خوش ذوق و با استعداد ایرانی تبدیل شود.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به ارسال هزار و ۲۰۰ طرح برای لباس ورزشکاران ایرانی در المپیک توکیوارسال هزار و ۲۰۰ طرح برای لباس ورزشکاران ایرانی در المپیک توکیو به کارگروه مد و لباس به این کارگروه، تصریح کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده ۱۵ طرح انتخاب شده که منتظر اعلام نظر نهایی کمیته ملی المپیک هستیم قطعاً این المپیک عرصه معرفی استعدادهای طراحان جوان ایرانی به جهانیان خواهد بود.

نقش مهم رسانه در حوزه مد و لباس

وی به رایزنی‌های انجام شده با بنیاد فارابی برای امضای تفاهم برای استفاده از طراحان برای طراحی لباس پروژه‌های سینمایی و فیلم‌ها اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً این موضوع سبب خواهد شد تا طراحان جوان استعدادهای خود را به نمایش بگذارند این موضوع همچنین در حوزه تئاتر نیز در حال پیگیری است.

شفاپور با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا زمینه فعالیت طراحان با استعداد و خوش ذوق ایرانی را فراهم کنیم، اظهار کرد: تجمیع طراحان در کنار یکدیگر و ایجاد فضای برای دیدن شدن طراحان در قالب امضای تفاهم نامه‌ها با ارگان‌های مختلف و همچنین برگزاری جشنواره‌ها از رویکردهای جدید کار گروه مد و لباس است.‌تجمیع طراحان در کنار یکدیگر و ایجاد فضای برای دیدن شدن طراحان در قالب امضای تفاهم نامه‌ها با ارگان‌های مختلف و همچنین برگزاری جشنواره‌ها از رویکردهای جدید کار گروه مد و لباس است.

وی با اشاره به نقش رسانه در زمینه معرفی طراحان و مد و لباس ایرانی، افزود: رسانه نقش بسیار مهمی در معرفی هنر دارد اما متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد مغفول ماندن حوزه مد و لباس در رسانه‌ها بوده‌ایم. همچنین به دنبال ساماندهی فعالان فضای مجازی در حوزه مد و لباس و قانونمند کردن آنها هستیم.

دبیر کار گروه مد و لباس کشور در ادامه به پتانسیل گیلان در بخش لباس‌های سنتی اشاره و با بیان اینکه امروز با تلاش این کار گروه امکان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های فراهم شده است، ادامه داد: توجه به این بخش و ورود بخش خصوصی علاوه برای حفظ و معرفی لباس‌های سنتی به ایجاد اشتغال در سطح روستاها نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه مد و لباس استان گیلان نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به جایگاه واقعی خود است، افزود: ایجاد ارتباط بین کارگروه و اتحادیه پوشاک برای عرضه بدون واسطه طرح طراحان و همچنین جذب سرمایه گذار از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار