رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز در گفت و گو با تابناک خوزستان عنوان کرد؛
ایستگاه و ماشین آتش‌نشانی طبق استاندار، برای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه وجود داشته باشد. براساس این شاخص در اهواز باید 24 ایستگاه داشته باشیم که تنها 14 ایستگاه است. بخشی از این ایستگاه‌ها هم تک خودرویی است.
کد خبر: ۸۹۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 26 August 2020

 

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با تابناک خوزستان، اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی اهواز با توجه به وسعت و جمعیت بالای شهر اهواز در طول شبانه روز عملیات‌های مختلفی را انجام می‌دهد. گاهی تعداد عملیات‌های سازمان در طول دو شیفت کاری 12 ساعته به بیش از از 60 عملیات می‌رسد.

وی افزود: جنس و نوع عملیات‌ها در طول شبانه روز متفاوت بوده و قابل پیش‌بینی نیست. بر اساس آمار حوادث سالیانه می‌توان گفت که در بخش عملیات‌های اطفا حریق بیشترین آمار به ترتیب مربوط به حریق‌های مسکونی، حریق‌های علفزار و جنگل و علوفه، حریق‌های خودرویی و حریق‌های تجاری است

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز ادامه داد: در بخش عملیات‌های امداد و نجات نیز بیشترین حوادث مربوط به حوادث آسانسور، امداد و نجات مربوط به جانوران، امداد و نجات افراد محبوس شده در اماکن و در نهایت امداد و نجات در حوادث رانندگی است.

وی افزود: ایستگاه و ماشین آتش‌نشانی طبق استاندار، برای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه وجود داشته باشد. براساس این شاخص در اهواز باید 24 ایستگاه داشته باشیم که تنها 14 ایستگاه است. بخشی از این ایستگاه‌ها هم تک خودرویی است.

این مقام مسئول درباره کمبودهای موجود در بخش تامین لباس پرسنل سازمان اظهار داشت: این کمبودها را ‌می‌پذیرم و متاسفانه این لباس‌ها وارداتی هستند و تقریبا هر دست لباس استاندارد آتش نشانی قیمتی بالای 20 میلیون تومان دارد.

وی درباره میزان عملیات آتش نشانی در اهواز؛ اظهار داشت: روزانه متغیر بیش از 10 مورد عملیات صورت می گیرد که ماموران با نزدیکترین ایستگاه به آن نقطه عازم می شوند.

به گزارش تابناک خوزستان، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه تصادف خودرو از جمله مواردی است که روزانه چند مورد اعزام، نیرو صورت می گیرد، گفت: سوم شهریور ماه سال جاری ساعت 23 و 36 دقیقه در پی تصادف زنجیره ای در جاده ساحلی زیر پل هفتم ، شاهدان این حادثه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و ضمن ارائه اطلاعات به این سامانه درخواست كمك كردند كه ستاد فرماندهی سازمان، آتش نشانان ایستگاه 33 را به محل حادثه رهسپار كرد.

وی اظهار داشت: خودروی پراید حین حرکت در مسیر با برخورد به خودروی پژو206 پارک شده در حاشیه مسیر،  منجر به برخورد این خودرو به 2 خودروی پارک شده جلویی شده و در اثر این حادثه راننده خودرو پراید دچار مصدومیت شد.

قنبری افزود: آتش‌نشانان ضمن رعایت موارد ایمنی پس از چیدمان علائم راهنمایی در طول مسیر، پس از قطع جریان برق و رفع نشت سوخت خودروها، با استفاده از ابزار نجات راننده مصدوم خودرو پراید را از داخل اتاقک خودرو خارج و برای مداوا تحویل عوامل اورژانس در محل حادثه دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان بیان داشت: نیروهای آتش نشانی پس از ایمن سازی خودروها ، اقدام به پاكسازی مسیر از بقایای به جا مانده از این تصادف كردند.

وی به آتش سوزی انبار ضایعات مسیر اندیمشک به اهواز در 4 شهریور، اشاره و گفت: در این حادثه یک دستگاه خودرو از ایستگاه ۳۴ و ۳ دستگاه خودرو از ایستگاه ۲۰۰ برای کنترل حریق به محل حادثه اعزام شد.

مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: آتش نشانان در این آتش سوزی که تعدای از دستگاه های کاغذ خردکن نیز درآن دچار حریق شده بودند، با آبرسانی از چند جهت نسبت به اطفا و کنترل آتش اقدام کردند.

قنبری با بیان اینکه علت حریق توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است عنوان کرد: آتش نشانان ساعت ۱۸ و ۳۷ دقیقه پایان عملیات را اعلام و به سمت ایستگاه خود بازگشتند.

به گزارش تابناک خوزستان، سازمان آتش‌نشانی اهواز با توجه به وسعت و جمعیت بالای شهر اهواز در طول شبانه روز عملیات‌های مختلفی را انجام می‌دهد. لازم است مجموعه شهرداری با تجهیز این واحد خدمات رسانی بویژه در زمینه تجهیزات و خرید نردبان زمینه امدادرسانی را بیشتر توسعه دهند.

______________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان     *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار