همزمان با هفته تعاون و در مراسمی با حضور استاندار اردبیل، مسئولان استانی، کارآفرینان و تعاون‌گران از 14 تعاونی برتر استان و سه کارآفرین نمونه در اردبیل تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 05 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، از 14 تعاونی فعال در حوزه‌های کارآفرینی، اقتصادی و خدماتی و سه کارآفرین برتر شامل مجتمع مرغ گوشتی سامیان، شرکت مهندسی عمران کار و شرکت تولیدی بلوک‌های سبک ساروج با اهدای هدایا و لوح سپاس قدردانی و تجلیل شد.

در این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر فرهنگ تعاون، کارآفرینی و اشتغال در سطح استان رونق گرفته به طوریکه هم اکنون در استان اردبیل یک‌هزار و 835 تعاونی فعال هستند.

حسین منوری تصریح کرد: در این تعاونی‌ها بیش از 750 هزار نفر فعالیت دارند و تلاش جدی بر این است تا زمینه اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی برای اعضای این تعاونی‌ها به شکل مناسب و کیفی فراهم آید.

وی گفت: با توجه به معضل جدی کشور در بحث بیکاری قطعاً رونق اقتصادی در سایه فعالیت بخش تعاونی و خصوصی شکل گرفته و امکان بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به وجود می‌آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در دین اسلام و قرآن کریم بر اهمیت و جایگاه تعاون و مشارکت گسترده مردم تاکید شده اما اینکه ما تا چه حد این دستورات دینی و آموزه‌های مکتب اسلام را در حوزه تعاون به کار گرفته و موفق شدیم خود جای سئوال و بحث دارد.

منوری رکن اقتصاد کشورمان را دارای سه رکن اقتصاد دولتی، بخش خصوصی و تعاونی اعلام کرد و ادامه داد: بخش تعاون هر چند به نظر بسیاری از کارشناسان مغفول مانده و مطلوب نتوانستیم از این توانمندی و ظرفیت بهره بگیریم اما تلاش جدی بر این است تا ضعف‌ها، کاستی‌ها و نارسایی‌ها در این حوزه یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی وجود مشکلات و آسیب‌های متعدد در داخل مجموعه تعاونی‌ها را یادآور شد و بیان کرد: در کنار تقویت فرهنگ تعاون شایسته آن است که توسعه این بخش با مؤلفه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری درست، اشتغالزایی مولد و تولید کارآمد شکل بگیرد.

منوری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تعاون در واقع ایجاد فرهنگی منطقی و درست است تا سرمایه‌های اجتماعی تقویت شده و اسباب توان‌افزایی حقیقی در ابعاد توسعه‌ای و گسترش سرمایه‌گذاری‌ها به وجود آید.

وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا بخش‌های مختلف تعاونی را تقویت و حمایت کرده و واحدهای تعاونی راکد و غیرفعال را از این وضعیت خلاصی دهیم.

در این مراسم در حالی از سه کارآفرین نمونه با ایجاد اشتغال 777 نفر و سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان در بخش‌های اقتصادی تجلیل شد که این سه کارآفرین نمونه استان اردبیل در سطح ملی نیز در سال‌های اخیر درخشش خوبی را داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار