معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بر اساس معیارها و ارزیابی های انجام شده بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ زوج واجد شرایط فرزندخواندگی هم به صورت دائم و هم «امین موقت» هستند.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 01 September 2020

مجتبی ناجی با اشاره به اینکه طبق دستور قضائی، حضانت کودکانی که از سرپرست و یا سرپرست مؤثر محروم هستند به سازمان بهزیستی واگذار می‌شود، اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان اصفهان این کودکان را به مراکز «شبه خانواده» و یا «خانه های کودک و نوجوان» که به صورت شبانه روزی اداره می‌شود، می‌سپارد تا آموزش‌های لازم را ببینند.

وی افزود: مراکز «شبه خانواده» به صورت انبوه اداره نمی‌شوند بلکه تعداد محدود هشت الی ۱۲ کودک یا نوجوان در این مراکز اقامت دارند.

۴۹۰ کودک در مراکز «شبه خانواده» اصفهان اقامت دارند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اعلام اینکه ۴۹۰ کودک و نوجوان در ۳۹ «خانه کودک و نوجوان» در استان اصفهان نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: نیمی از این کودکان را پسران و نیمی دیگر را دختران تشکیل می‌دهند و در رده‌های سنی مختلف از سه سال به بالا در این مراکز «شبه خانواده» نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان بر اساس رده سنی ۳ تا ۶ سال، ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در مراکز «شبه خانواده» اقامت می‌گزینند.

۲۷ شیرخواره در انتظار فرزندخواندگی

ناجی با اشاره به اینکه ۲۷ شیرخوار زیر سه سال نیز در شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند، گفت: والدینی که متقاضی فرزند پذیری هستند می‌توانند این کودکان را به فرزندخواندگی قبول کنند.

وی افزود: شرط سنی پذیرش فرزندخواندگی تا ۱۲ سالگی است اما فرزندخواندگی برای سنین بالاتر، با تمایل کودک و نوجوان انجام می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، علت صف طولانی فرزندخواندگی را تمایل والدین به شیرخواره‌ها دانست و تصریح کرد: اکثر کودکانی که در مراکز «شبه خانواده» نگهداری می‌شوند از داشتن «سرپرست مؤثر» محروم هستند و بر اساس دستور قضائی این کودکان به شکل «امین موقت» در اختیار والدین متقاضی به فرزندخواندگی قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: تفاوت فرزندخواندگی «امین موقت» با فرزندخواندگی «دائم» این است که در شکل «امین موقت» هرزمان والد زیستی شرایط نگهداری از فرزند را داشت در اولویت قرار می‌گیرد و فرزند به خانواده زیستی خود باز خواهد گشت.

ناجی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۰۰ متقاضی فرزندخواندگی در صف انتظار هستند، تصریح کرد: تمام این متقاضیان واجد شرایط اخذ فرزندخوانده نیستند بلکه بر اساس معیارها و ارزیابی‌های انجام شده بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ زوج واجد شرایط فرزندخواندگی به شکل دائم و «امین موقت» در استان اصفهان در صف انتظار قرار دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار