رحیمی گفت: توجه به تعاون و تعاونگران توجه به قشر عظیمی از جمعیت جامعه است که قرار است اهداف متعالی را پیگیری و محقق کنند و یکی از این اهداف که نیاز جامعه ماست بحث مشارکت و حضور فعال در صحنه‌های اقتصادی و تولید است.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 06 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس در شیراز افزود: عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی همزاد و مترادف فعالیت تعاونی‌ها هستند و با توجه به اینکه امروز اقتصاد کشور از کمبود سرمایه و سرمایه‌گذاری اقتصاد رنج می‌برد، بخش تعاون می‌تواند با جمع کردن سرمایه‌های خُرد در کنار یکدیگر، آن را به یک سرمایه مولد تبدیل کند.
وی ادامه داد: تحقق این مهم می‌تواند درمانی برای مشکل کاهش سرمایه‌گذاری اقتصادی در کشور باشد.
رحیمی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر مردمی کردن امور از جمله فعالیت‌های اقتصادی و به ویژه اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی تاکید کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از بخش های تعریف شده اقتصادی در کشور بخش تعاون است، شاید نزدیک‌ترین بخش برای مردمی کردن اقتصاد که از ساز و کار و توان لازم هم برخوردار است، همین تعاونی‌ها هستند.
استاندار فارس اضافه کرد: به ویژه در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، این مهم نیز در سایه فعالیت‌های مستمر تعاونی‌ها محقق خواهد شد.
رحیمی گفت: توجه به تعاون و تعاونگران توجه به قشر عظیمی از جمعیت جامعه است که قرار است اهداف متعالی را پیگیری و محقق کنند و یکی از این اهداف که نیاز جامعه ماست بحث مشارکت و حضور فعال در صحنه‌های اقتصادی و تولید است.
وی بیان داشت: یکی از جایگاه‌هایی که می‌تواند زمینه مشارکت را به شکل فراگیر ایجاد کند، بخش تعاون است.
رحیمی افزود: در فعالیت جمعی تعاونی‌ها همگرایی وجود دارد و این همگرایی، تعاون و تلاش در راه توسعه کشور به عنوان یک هدف ارزشمند از تفرقه جلوگیری خواهد کرد.
استاندار فارس، یکی از حلقه‌های مفقوده در حوزه تعاونی‌ها را نبود آموزش در زمینه‌های مختلف فعالیت آنها دانست و گفت: بدون تردید ارائه این آموزش‌ها در زمینه قوانین مدنی، تجاری و اداری بسیار اثرگذار خواهد بود.
رحیمی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه‌سازی برای حرکت صحیح و شتابان تعاونی‌هاست که نظارت، کنترل، هدایت، سیاست‌گذاری و حمایت از اولویت‌های آنها خواهد بود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم حرکت تعاونی‌ها به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان، افزود: اگر تعاونی‌ها در این مسیر گام بردارند، منافع آینده آنها تضمین و تامین خواهد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: برای اینکه روز به روز به شکوفایی تعاون نزدیک‌تر شویم باید یکسری اصول را رعایت کنیم که یکی از مواردی که باعث اطمینان بخشی به مردم و کسانی که تمایل به مشارکت دارند می‌شود، اعتمادسازی است که باید در دستور کار تعاونگران قرار گیرد.
رحیمی ادامه داد: ایجاد شفافیت در فعالیت‌ها و به ویژه فعالیت‌های مالی از جمله مواردی است که در جلب اعتماد عمومی و هموار کردن مسیر حرکت تعاونی‌ها اثرگذار است.
وی، از دستگاه‌های اجرایی خواست که در زمینه تسهیل روند حرکت و فعالیت تعاونی‌ها همکاری و فعالیت کنند.
در این آیین از ۲۲ شرکت تعاونی برتر فارس تجلیل و از تلاش‌های تعاونگران این استان تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار