شهردار اصفهان در دیدار با وزیر امور خارجه چک‌:
تابناک: شهردار اصفهان در دیدار با وزیر امور خارجه کشور چک‌ گفت: اصفهان با 13 شهر خواهر‌خوانده ارتباط دارد و شهر اصفهان و پراگ می‌تواند زمینه ارتباطات اقتصادی و تجاری را تقویت کنند.
کد خبر: ۸۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 06 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در دیدار با وزیر امور خارجه چک و هیات همراه، گفت: اصفهان سومین کلان‌شهر کشور است به‌طوری ‌که وقتی وارد اصفهان می‌شویم گویا ادوار تاریخی را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به این نکته اظهار داشت: همان‌گونه که چک قلب اروپاست‌، اصفهان نیز قلب کشور و خاورمیانه بوده و این شهر، تمام زیبایی‌ها از جمله پل‌های تاریخی، ساختمان‌های قدیمی و آثار معماری فراوانی دارد.

جمالی‌نژاد بابیان اینکه اصفهان دارای مکتب است، عنوان کرد: مکتب و سبک اصفهان از سبک‌های معروف جهان است.

شهردار اصفهان ادامه داد: میراث فرهنگی اصفهان منحصر به میراث ملموس نیست و میراث فرهنگی ناملموس آن منحصر‌به‌فرد است.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و چک برای راه‌اندازی تراموا اشاره کرد و اذعان داشت: در رابطه با قطار سبک تراموا با یکی از شرکت‌های چک، تفاهم‌نامه‌ای در حال انعقاد است که امیدواریم با نظر مثبت هیئت چک و تعامل سازنده دو طرف این قرارداد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

جمالی‌نژاد با اشاره به این‌که شباهت‌های زیادی بین اصفهان و پراگ چک وجود دارد ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در دوران پسا‌تحریم ارتباطات خوبی بین دو شهر برقرار شود.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه لازمه ارتباط بین دو شهر اصفهان و پراگ چک عقد قرارداد خواهرخواندگی است، افزود: اصفهان با 13 شهر خواهرخوانده ارتباط دارد و شهر اصفهان و پراگ می‌تواند زمینه ارتباطات اقتصادی و تجاری را تقویت کنند.

وی با بیان این مطلب که اصفهان اعلام آمادگی برای اجرای پروژه‌های عمرانی دارد، تصریح کرد: امید است این مباحث در اوراق باقی نماند و به تفاهم‌نامه بینجامد.

جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی اصفهان در کشورهای مختلف ادامه داد: امیدواریم با همکاری این دو شهر این هفته‌های فرهنگی در دو شهر اصفهان و پراگ برگزار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار