موسوی با بیان اینکه برخی دلالان در دستگاه‌های عمومی به دنبال سودجویی از مال مردم هستند، تأکید کرد: بسترهای فساد و تخلف در شهرداری باید برچیده شود.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 07 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رییس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان دومین جلسه از سلسله جلسات بررسی راهکار‌های کاهش تخلف با اولویت آسان‌سازی نحوه محاسبه و اخذ عوارض، با بیان اینکه برخی دلالان در دستگاه‌های عمومی به دنبال سودجویی از مال مردم هستند، تأکید کرد: تا زمانی که تمامی بستر‌های فساد و تخلف در شهرداری برچیده شود، هیچ چیزی نباید در مسیر تلاش شورای پنجم در راستای شعار شفافیت و سالم‌سازی فضای ارائه خدمت به شهروندان ممانعت ایجاد کند.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه مسائل بسیار خوبی در این دو جلسه مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: انتظار ما این است که جمع‌بندی نهایی این جلسات فشرده به سرعت و با دقت و حساسیت بالایی وارد فاز اجرایی شود.

او با اذعان به اینکه در شهرداری‌ها مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر در کنار مدیران و کارکنان صادق و خدوم، دلالان و افراد سودجو و فرصت‌طلبی وجود دارد که به دنبال منافع اقتصادی شخصی و یا گروهی هستند، تأکید کرد: ما در این جلسات به دنبال راهکار‌هایی هستیم که تا جایی که امکان دارد دست این قبیل افراد را از مال و حقوق مردم و شهرمان کوتاه‌تر کند.

موسوی اشکالات جدی در نحوه محاسبات پیچیده عوارض را یکی از زمینه‌های تخلف در شهرداری‌ها دانست و گفت: واقعیت این است که نگاه عمومی به دستگاهی همچون شهرداری این است که، چون عمدتاً درگیر مسائل اجرایی‌اند در مسائل اساسی و بنیادین کمتر ورود می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این مورد خاص ما موظف هستیم راهی پیدا کنیم تا محاسبه عوارض برای عموم مردم آسان شود و در هر سطحی بدانند که در روند اداری و مالی شهرداری چه اتفاقی برای حق و حقوق آن‌ها می‌افتد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری شعار شورای پنجم و شهرداری فعلی در جهت شفافیت و سالم‌سازی در حوزه خدمت‌رسانی به شهروندان، تأکید کرد: تا زمانی که تمامی بستر‌های فساد و تخلف در شهرداری برداشته شود، هیچ چیزی نباید مانع عمل به این شعار ما شود.

موسوی مباحثه و مذاکرات اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری در این موضوع و در دو جلسه گذشته را بسیار خوب و کاربردی توصیف کرد و افزود: اینکه بعد از چندین ساعت مذاکره و بررسی درک مشترکی از یک مسأله بسیار مهم و کلیشه‌ای همچون کاهش تخلفات و آسان‌سازی نحوه محاسبه و اخذ عوارض ایجاد می‌شود، نشان از این دارد که رسیدن به راه حل مشترک و ماندگار در این شهر، قابل دسترس است.

گفتنی است در پایان این جلسه، سه راهکار پیشنهادی در خصوص کاهش تخلفات و آسان‌سازی نحوه محاسبه و اخذ عوارض مورد توافق اعضای شورا و مدیران شهرداری قرار گرفت و مقرر شد راهکار‌های دیگر نیز پس از بررسی در کارگروه ویژه در جلسات بعدی ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار