مدیرعامل توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به بارش شدید باران توام با سیلاب در استان طی روزهای اخیر، گفت: سیلاب اخیر ۲۵ میلیارد ریال به حوزه انرژی مازندران خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 06 September 2015
به گزارش تابناک مازندران  از ساری، قاسم شهابی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، اظهار داشت: مصرف انرژی مازندران در مرداد امسال به هزار و 688 مگاوات رسیده که بالاترین میزان مصرف در طول تاریخ مازندران بوده است.
وی افزود: تابستان امسال شاهد بیشترین گرما و استمرار آن بودیم و این امر سبب مصرف بیش از 30 میلیون کیلوولت ساعت برق در مدت هشت روز بودیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و 64 روستای مازندران برقدار هستند، تصریح کرد: 10 روستای استان از طریق انرژی خورشیدی برقدار شدند.
شهابی با بیان اینکه از طریق احداث شبکه و مدیریت مصرف می‌توانیم خاموشی‌های برق در استان را کاهش دهیم، افزود: تلفات شبکه برق در استان بالا بوده و این نرم بین 18 تا 38 درصد بوده که متاسفانه بسیار بالا است.
وی با اشاره به آغاز طرح جهادی مدیریت مصرف انرژی در کشور، گفت: مشترکانی که کنتورهای خود را دستکاری کرده تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه قصد داریم تلفات انرژی را در شهرهای بزرگ استان نظیر بابل کاهش دهیم، افزود: استفاده از روشنایی معابر را با استفاده از سیستم‌های ال ای دی را با شهرداری‌ها برنامه داریم.
وی با اشاره به بارش شدید باران توام با سیلاب طی روزهای گذشته، گفت: در کمتر از 15 ساعت به صورت موردی برق همه مناطق استان وصل شده بود.
شهابی با بیان اینکه 25 میلیارد ریال میزان خسارات وارده ناشی از سیلاب و تندباد روزهای اخیر به تاسیسات برقی استان بوده است، افزود: سوختن ترانسفورماتورها، سوختن فیوزها، پرت شدن اشیا و ایرانیت از سقف‌ها دلایل تخریب سیم‌های برق شده است.
وی با تاکید بر آمادگی ادارات درمانی و خدماتی در مواقع حوادث، گفت: مراکز مهم و حساس نظیر بیمارستان‌ها باید خود را مجهز به سیستم دیزل ژنراتور و برق‌های اضطراری شوند.
مدیرعامل توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه برای روشنایی کمربندی‌ها با وزارت راه و شهرداری‌ها همکاری می‌کنیم، افزود: روشنایی جاده‌ها از حیث درآمدی هیچ سودی برای شرکت توزیع برق ندارد.
نقل از خبرگزاری تسنیم


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار