مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با اجرای دقیق نیات واقفان افزایش درآمد موقوفات به نتیجه رسیده و ثمربخش باشد.
کد خبر: ۹۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی عصر امروز در نشست سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موقوفات مستعد استان اردبیل اظهار کرد: آنچه که باید در این زمینه به آن توجه کنیم، منابع غنی موقوفات به عنوان یک ظرفیت ممتازی است که می‌تواند حتی جایگزین درآمد نفت باشد.

وی با بیان اینکه املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: در استان اردبیل املاک موقوفه‌ای وجود دارد که به‌ منظور خدمت به قرآن، اهل بیت (ع) و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف و متنوع وقف شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: موقوفاتی در استان وجود دارد که اوقاف این املاک را اداره می‌کند و درآمد حاصل از این املاک را در جهت اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش هزینه می‌‌کند، ولی درآمد حاصل از این املاک بسیار پایین و یا بعضی از آنها فاقد درآمدند و به بیان دیگر بهره‌وری لازم از این املاک حاصل نمی‌شود.

قیامی افزود: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان به‌ منظور افزایش بهره‌وری املاک موقوفات و افزایش درآمد و توان مالی موقوفه، سرمایه‌گذاری در موقوفات را برنامه اصلی خود قرار داده و موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کند.

وی هدف از این سرمایه‌گذاری را افزایش درآمد موقوفات در راستای اجرای بهتر و فراگیر نیات واقفان عنوان کرد و ادامه داد: این کار از لحاظ کمیت و کیفیت خدمت‌رسانی به مردم است که به این منظور کارگروه بهره‌وری اقتصادی و امور اوقافی در اوقاف تشکیل شده است.

قیامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از وظایف این کارگروه شناسایی املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در سراسر استان، حل و فصل مشکلات پیش‌ روی سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری برنامه‌های اقتصادی اداره ‌کل اوقاف استان اردبیل است.

وی اضافه کرد: به منظور تسریع در احیای موقوفات و ایجاد بهره‌وری مطلوب و در نتیجه افزایش درآمد موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان، بازدیدهایی از موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری و جلساتی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده که امیدواریم در آینده نزدیک منجر به رونق احیای موقوفات در سطح استان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار