مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:
این پروژه با صرف هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و 230میلیون ریال راه اندازی شد که با این اقدام درصد ایمنی این نقطه پرحادثه ارتقاء یافت.
کد خبر: ۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ 01 March 2015
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، علی خاوری بیان کرد: با راه اندازی برج نوری در سه راهی توتکابن در آزاد راه رشت - قزوین و نصب 10 تیر روشنایی در رمپ خروجی آزاد راه به شهر رودبار از این پس رانندگان با دید و ایمنی کامل در این مسیر رانندگی می کنند.

وی افزود: این پروژه روشنایی با صرف هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و 230میلیون ریال نصب و راه اندازی شد که با این اقدام درصد ایمنی این نقطه پرحادثه ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه محور یاد شده یکی از نقاط پرحادثه محسوب می شود، اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این برج نوری و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی کاربران جاده شاهد هیچگونه تصادفی دراین نقطه نباشیم.



*رفع 114 نقطه پرحادثه در گیلان 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه از برطرف سازی 114 نقطه پرحادثه در استان خبر داد.

خاوری افزود: از سال 92 تاکنون 114 نقطه پرحادثه در گیلان شناسایی و رفع خطر شده که برای اجرای این پروژه های ایمنی هشت میلیارد تومان هزینه شده است. 

وی اضافه کرد: البته رفع اصولی و فنی نقاط پر حادثه در گیلان بیش از 57 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

خاوری موضوع نقاط پر حادثه را شامل شناسایی، اولویت بندی و رفع آن عنوان کرد و گفت: طی سالیان اخیر این امر به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای ارتقاء و بهبود سطح ایمنی محورها، مورد توجه قرار گرفته که با توجه به بودجه اختصاص یافته بر اساس اولویت محورها اجرایی می شود.

وی افزود: استاندارد سازی دوربرگردان ها یکی از همین مولفه های ایمنی تلقی می شود که در استان گیلان با توجه به اولویت مسیرها و میزان اهمیت آنها در دستور کار قرار دارد و تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: در محور آستانه- لاهیجان بدلیل جایگاه خاص این محور و بالا بودن ترافیک عبوری به سمت شرق گیلان و بالعکس، دوربرگردان موجود حذف و بجای آن تقاطع غیر همسطح احداث شد.

به گفته خاوری؛ در حال حاضر بازبینی دوربرگردان محورهای اصلی در دستور کار قرار دارد و در این راستا چهار دوربرگردان در محور رشت امامزاده هاشم بدلیل افزایش ایمنی، مسدود شد.

وی یادآور شد: پیش از این نیز در این محور در منطقه سراوان دوربرگردان استانداردی احداث شد که در بهبود ایمنی مسیرنقش موثری داشته است.

وی همچنین از اجرای دوربرگردان استاندارد در منطقه نیاکو آستانه اشرفیه خبر داد.

در استان گیلان 10هزار و 750 کیلومتر راه وجود دارد که 53 کیلومتر آزاد راه ، 406 کیلومتر بزرگراه، 287 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 97 کیلومتر راه فرعی و هشت هزار و 907 کیلومتر آن راه روستایی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار