از آن جايي که عمده حوادث ناشي از رانندگي در شهريور ماه اتفاق مي افتاد،کنترل نامحسوس در جاده هاي استان از نيمه دوم شهريور ماه آغاز مي شود.طي گشت زني ماموران پليس آگاهي خراسان شمالي بسته چاي قاچاق از يک دستگاه خودروي ايسوزو در بجنورد کشف شد.4 هزار کيف مدرسه براي دانش آموزان مددجوي تحت پوشش کميته امداد توسط حاميان اهدا شد، 43فقره خلع يد، در 60 هکتار از عرصه هاي منابع طبيعي و آبخيزداري استان انجام شد
کد خبر: ۹۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 07 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی، گفت:از آن جايي که عمده حوادث ناشي از رانندگي در شهريور ماه اتفاق مي افتد، اقداماتي براي کنترل و ايمن سازي جاده ها در استان انجام شده است که از روز گذشته در استان اجرايي شده است.
سعيد سبحاني اطلاع رساني براي رعايت بيشتر قوانين راهنمايي و رانندگي، چاپ بنر، راه اندازي ايستگاه سلامت در 3 نقطه از استان و تشديد کنترل نامحسوس در جاده ها را از جمله برنامه هاي مصوب شده در کميسيون ويژه راه ها ذکر کرد.
وي با اشاره به اوج سفرها در شهريور ماه افزود:هر سال،در 2 هفته آخر شهريور ماه بيشترين حوادث ناشي از رانندگي رخ مي دهد که با اجراي اين برنامه ها،از ميزان حوادث در استان به ويژه در مسير بجنورد و شيروان کاسته خواهد شد.
وي خواب آلودگي رانندگان را يکي از عوامل تصادفات در جاده ها ذکر و خاطرنشان کرد: براي اين که رانندگان دچار خواب آلودگي نشوند،در 3 نقطه از استان، ايستگاه سلامت برپا و از رانندگان پذيرايي مي شود.
به گفته وي، 2 هفته آخر شهريور ماه با عنوان «احترام به قوانين رانندگي» در استان نامگذاري شده است که طي مکاتبه اي با استان هاي همجوار که قصد عبور از استان را دارند، خواستار رعايت اين قوانين خواهيم شد.

کشف 7 هزار و 416 بسته چاي قاچاق در بجنورد
ماموران پليس آگاهي خراسان شمالي،از کشف 7 هزار و 416 بسته چاي قاچاق از يک دستگاه خودروي ايسوزو در بجنورد خبر داد. اين محموله قاچاق راطي گشت زني در بجنورد و بازرسي از يک دستگاه خودروي ايسوزوي مظنون، کشف کردند.به گفته رئيس پليس آگاهي خراسان شمالي ماموران پليس پس از بازرسي از اين خودرو و دريافت استعلام از معاونت غذا و داروي استان به قاچاق بودن 309 کارتن چاي حاوي 7416 بسته با ارزش ريالي 890 ميليون ريال پي بردند و يک نفر صاحب بار را در اين ماجرا دستگير کردند.
سرهنگ يوسفخاني در در گفنگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی، از کشف 13 هزار و 680 نخ سيگار و 500 ثوب لباس قاچاق در 2 هفته گذشته در شهرستان بجنورد نيز خبر داد.
 وي در اين باره به  گفت:ماموران پليس آگاهي استان در راستاي اجراي طرح سراسري مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پس از دريافت مجوز قضايي از صنوف شهرستان بجنورد بازديد کردند که دراين بازديدها از ابتداي شهريور ماه امسال تا کنون موفق به کشف اين تعداد نخ سيگار و لباس قاچاق و همچنين دستگيري 3 قاچاقچي در اين زمينه شدند.
يوسفخاني افزود: هر 4 متهم دستگير شده شهريور ماه امسال توسط مأموران پليس آگاهي استان، پس از تکميل تحقيقات، به همراه پرونده تشکيل شده به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

اهداي 4 هزار کيف مدرسه براي دانش آموزان مددجو

معاون حمايت و سلامت خانواده اداره کل کميته امداد خراسان شمالي،در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه 4 هزار کيف مدرسه براي دانش آموزان مددجوي تحت پوشش کميته امداد توسط حاميان اهدا شد،گفت:همچنين يکي از حاميان طرح اکرام ايتام نيز 100 تخته فرش براي خانواده هاي دانش آموزان نيازمند به ارزش 870 ميليون ريال خريداري و اهدا کرد.

نعمتي همچنين از بيمه اجتماعي 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کميته امداد خبر داد و افزود:در 3 ماه دوم امسال براي برخورداري بيمه اجتماعي اين تعداد از زنان سرپرست خانوار 13 ميليارد ريال پرداخت شد. به گفته وي،در حال حاضر 21 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کميته امداد استان هستند که از اين تعداد فقط 6 هزار زن شرايط لازم براي برخورداري از اين بيمه را داشتند.

 60 هکتار از اراضي ملي خلع يد شد

معاون حفاظت و امور اراضي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالی،در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی،گفت:43 فقره خلع يد،در 60 هکتار از عرصه هاي منابع طبيعي و آبخيزداري استان انجام شد.

معاون حفاظت و امور اراضي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي اظهار کرد:خراسان شمالي با 2 ميليون و 832 هزار و 529 متر مربع مساحت، 72 درصد منابع تجديد شونده دارد که توسط نيروهاي يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري حفاظت مي شود.

نظام دوست با بيان اين که قوانين سخت گيرانه اي درباره تصرف به اراضي ملي وجود دارد،اظهارداشت:با اين حال بسياري از سودجويان به تصرف اراضي ملي اقدام مي کنند، که با آن ها برخورد قانوني مي شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار