سرپرست امور عشایر استان اصفهان:
تابناک: سرپرست امور عشایر استان اصفهان گفت: بر اساس آمار ۳۶ درصد فرزندان جامعه عشایر استان اصفهان بی‌سواد هستند و از ابتدای سال تحصیلی آینده، طرح تحصیل فرزندان عشایر استان اصفهان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ 01 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مختار اسفندیاری با اشاره به اهمیت تحصیل علم در بین عشایر استان اظهار داشت: با همکاری مسئولان استان خوزستان و اصفهان از مهر سال آینده مشکل تحصیل فرزندان عشایر رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس آمار 36 درصد فرزندان جامعه عشایر استان اصفهان بی‌سواد هستند این افراد یا ترک تحصیل کرده‌اند یا اینکه کلاس نرفته‌اند.

سرپرست امور عشایر استان اصفهان با اشاره به آمار عشایر بی‌سواد استان اصفهان بیان کرد: از این تعداد بالغ بر 10 هزار نفر از عشایر بختیاری، هزار نفر از عشایر جرقویه و 6 هزار نفر از عشایر ایل قشقایی هستند که بی‌سواد هستند.

وی افزود: قرار شده است تا با مسئولان آموزش و پرورش و عشایر استان خوزستان جلسه‌ای برگزار کرده و راهکارهایی برای ارتقای این شاخص و انجام آموزش این فرزندان پیدا کنیم.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: دراین راستا استان اصفهان پیگیری‌هایی را انجام داده است و ایجاد دفتر آموزش و پرورش عشایری در آموزش و پرورش استان مصوب شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :