تابناک: در پس قاب‌های کوچک و ساده، دنیایی از جنس کودکانی است که زندگی بر قامتشان زود رخت بزرگسالی کرده است. کودکانی با آرزوهایی به اندازه زندگی روزمره خیلی آدم‌ها، متکدیان کوچکی که از معصومیت غنی هستند، سادگی و معصومیتی که لنز دوربین آرزومند سعی در شکار و به تصویر کشیدن آن دارد.
کد خبر: ۹۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 07 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، گالری اکنون قاب‌هایی از جنس سادگی را به نمایش گذاشته است قاب‌هایی که چهره کودکان کار را نه برای اینکه غرور زیبای آن‌ها را زیر پا بگذارد بلکه می‌خواهد مهربانی آنها را نشان دهد.

گردیا آرزومند به خبرنگار ایسنا می‌گوید: این اولین نمایشگاهی است که برگزار کرده‌ام و نمی‌خواستم با فتوشاپ آن را بزرگ کنم و چیزی خیالی را در قاب‌ها نشان دهم زیرا معتقدم در شهر برخورد مناسبی با کودکان نمی‌شود و من می‌خواستم صحنه مهربانی این کودکان را ثبت کنم .

وی ادامه می‌دهد: این کودکان چشم‌های بسیار پاک و معصومی دارند و من می‌خواستم این چشم ها در قاب ببرم و به همه نشان دهم چرا که برخی حتی حاضر نیستند به این کودکان معصوم نگاه کنند.

آرزومند با اشاره به مکان‌هایی که عکاسی کرده است، می‌گوید: بیشتر بچه‌های اصفهان در این عکس‌ها ساکن خیابان زینبیه، حصه، شیشرات، کارخونه قند، تیمیاد و خوراسگان هستند البته چادگان و اطراف ان هم بود اما از اصفهان خیلی خارج است این عکس‌ها اگر به اندازه کافی تاثیر نمی گذارد به این علت است که حد اصفهان همین است.

وی می‌افزاید: بچه‌های این قاب عکس‌ها فقیر هستند و بسیاری از آنها کار می‌کنند جایی برای تفریح ندارند و به بسیار ی از آنها اجازه درس خواندن داده نمی‌شود البته من قصد نداشتم که فقط بچه‌های کار را در عکس‌ها جای بدهم بلکه می‌خواستم جلوه کودکان فقیر اصفهان را نشان دهم چون این بچه‌ها هم فقر مالی داند هم فقر فرهنگی دارند.

آرزومند درباره احساس خود در لحظه عکاسی می‌گوید: جز خودم هیچ کسی نمی‌تواند حس مرا در آن لحظه درک کند من با یکی از بچه‌ها صد متر فاصله داشتم ولی او چون دوربین در دست داشتم یک ربع برای من به عنوان مدل ایستاد و من هنگامی که روی چشم‌های این بچه‌ها زوم می‌کردم واقعا حس عجیبی داشتم چون تازه متوجه شدم که چقدر حس چشم‌هایشان زیاد است و در چشمانشان چقدر حرف دارند.

وی درباره یکی از عکس‌های نمایشگاه توضیح می‌دهد: در این کار چهار خواهر برادر وجود دارد که یکی از خواهر برادرها هم قد هم هستند وقتی از آن‌ها پرسیدم که به مدرسه می‌روید یا نه ؟ پسر گفت کلاس دوم است اما دختر گفت برای اینکه پدرم اجازه نمی‌دهد به مدرسه نم‌یروم. گفتم شاید هنوز سنت برای مدرسه مناسب نیست؟ و او کنار برادرش ایستاد و گفت پس چرا هم‌قد برادرم هستم؟!

آرزومند می‌افزاید: زندگی این بچه‌ها متفاوت است، ولی همین طور که می بینید در همه عکس‌ها لبخند به لب دارند و ناشکر نیستند من این قاب‌ها را به فروش گذاشتم و هر چه از قاب‌ها به فروش برسد برای این کودکان کیف و کفش مدرسه می‌خرم.

به گزارش ایسنا، عکس‌های گردیا آرزومند از تاریخ 13 تا 18 شهریور برای علاقه‌مندان در گالری اکنون به نمایش گذاشته می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
shima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
کاره بسیار پسندیده ای کردی واقعا خوشحال شدم که کسی هست که به فکر بچه های فقیر ه انشاالله دعای خیرشون پشت سرت باشه...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار