استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تمامی مدیران استان، پای کار و آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستند، گفت: طرح توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب، رویدادی مبارک است که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک و با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد در قالب چهار طرح مجزا آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 07 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تمامی مدیران استان، پای کار و آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستند، گفت: طرح توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب، رویدادی مبارک است که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک و با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد در قالب چهار طرح مجزا آغاز خواهد شد.

محمدرضا پورمحمدی در نشست مسئولان اجرایی استان با گروه مالی گردشگری درخصوص طرح توسعه فولادصنعت بناب، افزود: این طرح عظیم صنعتی با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریال و 430 میلیون یورو و با هدف اشتغال‌زایی مستقیم برای یک هزار و 500 نفر و غیرمستقیم برای بیش از 10 هزار نفر اجرا می‌شود.

وی بر تکمیل زنجیره صنعت فولاد در استان تأکید و ابراز امیدواری کرد اجرای طرح توسعه مجتمع فولادصنعت بناب، بستر لازم برای تحقق این مهم را فراهم کند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی به خاطر وجود زیرساخت‌های مناسب و زمینه‌های مناسب از جمله استان‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: این استان از ضریب امنیت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی در مقایسه با استان‌های دیگر برخوردار است و به دلیل موقعیت ژئوپولتیک خاص، در توسعه ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه نیز نقش ویژه‌ای دارد.

وی، از تبریز و آذربایجان به عنوان دریچه اقتصادی ایران اسلامی برای ورود به بازارهای جهانی و منطقه اقتصادی اوراسیا نام برد و اضافه کرد: همسایگی با کشورهای آسیای میانه و دسترسی به بازار چندصد میلیونی این منطقه از دیگر ظرفیت‌های کم‌نظیر و توجیه‌پذیر برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان، اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید در بخش‌های مختلف همچون صنایع فولاد و بخش معدن از جمله اساسی‌ترین اولویت‌های ماست و در این زمینه آماده حمایت و همکاری با سرمایه‌گذاران و به‌خصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ و هولدینگ‌های اقتصادی هستیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اعضای هیأت مدیره گروه مالی گردشگری هم در این جلسه از آمادگی خود برای اجرای طرح توسعه فولاد صنعت بناب و همچنین تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری دیگر در حوزه معدن خبر دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :