موافقت اصولی احداث ۱۰ کمپ گردشگری عشایر در استان اصفهان صادر شد.
کد خبر: ۹۰۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 07 October 2020

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان با اشاره به صدور مجوز فعالیت کمپ‌های عشایری در استان، گفت: با توجه به حضور ۳ قوم بزرگ عشایری بختیاری، قشقایی و عرب جرقویه در استان، تا کنون موافقت اصولی ۱۰ کمپ گردشگری عشایری در این استان اصفهان صادر شده که ۲ مورد آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
فریدون الهیاری با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ دهستان و ۲ هزار روستا در پهنه استان، و تمرکز بخش قابل توجهی از میراث ارزشمند ملموس و ناملموس در مناطق روستایی استان افزود: در ۵ سال گذشته، ۵۰۰ کارگاه مرمت آثار تاریخی روستایی در مناطق روستایی استان برپا شده و از مجموع ۲۰۰ میراث ناملموس به ثبت رسیده در استان، ۱۵ اثر متعلق به آیین‌های روستایی استان اصفهان است.
وی راه‌اندازی ۲ پایگاه ملی روستایی در روستا‌های ابیانه و قهی و ثبت ملی بافت این دو روستا از جمله اقدام‌های میدانی در حوزه روستایی استان اصفهان بیان کرد.
الله یاری گفت: «حمایت از ۷۶ بنگاه صنایع‌دستی روستایی و عشایری برای دریافت وام از صندوق توسعه ملی و همچنین حمایت و تصویب ۱۰۴ طرح در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری روستایی در راستای بهره‌مندی از تسهیلات اعتبارات روستایی و عشایری به مبلغ ۹۸۵۲۰ میلیون ریال از دیگر اقدام‌های این اداره کل از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ تا پایان نیمه اول سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار