فوق تخصص نفرولوژی گفت: تاکنون برای درمان بیش از ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان از روش «هموپرفیوژن» استفاده شده است.
کد خبر: ۹۰۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 07 October 2020

فیروزه معین‌زاده در خصوص استفاده از روش «هموپرفیوژن» در درمان کرونا در اصفهان اظهار داشت: «هموپرفیوژن» روشی کمکی و جانبی در درمان بسیاری از عفونت‌ها و در راستای کمک به خروج توکسین‌ها مواد زیان آور و گاه سمی که توسط ارگانیسم‌های زنده از جمله حیوانات، گیاهان، باکتری‌ها و قارچ‌ها تولید می‌شوند) از داخل بدن است.

وی با بیان اینکه استفاده از روش کمکی درمانی «هموپرفیوژن» در خصوص بیماری کووید ۱۹ نیز مورد توجه قرار گرفته، ابراز داشت: این روش از طریق فیلترهای خاصی انجام می‌شود که تمایل به جذب سایتوکین‌هایی دارند که در جریان التهاب ناشی از کووید ۱۹ در بدن ایجاد می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه «سایتوکین» نوعی پروتئین است که در پاسخ به یک تحریک در بدن ایجاد شده و گاه موجب تغییراتی در ساختار همان سلول یا سلول‌های دورتر می‌شود، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که روش «هموپرفیوژن» هزینه بر است و عوارض خاص خود را دارد.

وی تاکید کرد: قیمت فیلترهای مورد استفاده از این روش درمانی بسیار زیاد است و حتی بسیاری از بیماران، کاندیدای دریافت هموپرفیوژن نیستند.

معین زاده با بیان اینکه استفاده از روش «هموپرفیوژن» در چهار بیمارستان الزهرا (س)، بیمارستان امین، بیمارستان خورشید و بیمارستان غرضی از اسفند ماه تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است، تاکید کرد: این روش برای بیمارانی که از نظر پزشکان متخصص این روش درمانی، کاندیدای مناسبی هستند پس از اخذ رضایت بیمار انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه زمان استفاده از این روش برای درمان بیماران بسیار مهم است، گفت: «هموپرفیوژن» یک روش درمانی کمکی محسوب می‌شود وروش درمان قطعی برای بیماری کرونا نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :