معاون حمل‌ و نقل و ترافیک اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان فارس گفت: ارائه تخفیف برای تشویق مردم به پیش‌خرید بلیط اتوبوس می‌تواند مزایایی برای شرکت‌های حمل‌ و نقل و مسافران در پی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 08 September 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:علی یزدانی اظهار داشت: در بحث ایمنی حمل‌ و نقل جاده‌ای تمهیداتی اندیشیده شده که از جمله می‌توان به محور شیراز به سپیدان و شیراز به سروستان اشاره کرد که دوربین‌های سرعت‌سنج استقرار یافته و سطح ایمنی را بالاتر برده‌اند.

وی با بیان اینکه در مورد ناوگان مسافری و تجهیزات ایمنی اتوبوس‌ها کنترل و نظارت دقیقی اعمال می‌شود، ادامه داد: توصیه ما این است که مردم سفرهای خود را به ایام پایانی شهریور موکول نکرده و از طریق اینترنتی بلیط خود را پیش‌خرید کنند.

یزدانی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 20 درصد از خرید و فروش بلیط‌های ما به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود که مناسب است این درصد با تبلیغات و آگاه‌سازی افزایش یابد.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا اگر بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس زودتر از موعد حرکت خریداری شود تشویق‌هایی مشمول مسافران می‌شود و دلیل آن این است که مدیران حمل‌ و نقل بتوانند تعداد ناوگان مورد نیاز و پیک ارائه خدمات خود را از نظر زمانی پیش‌بینی کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی انجام دهند.

یزدانی با بیان اینکه پیش‌خرید بلیط علاوه بر بهبود برنامه‌ریزی، بسیاری از مشکلات از قبیل سوار کردن مسافر بین‌راهی و دلالی بلیط را مرتفع می‌سازد، یادآور شد: ما نیز به دنبال آن هستیم که این کار انجام شود و برخی شرکت‌های حمل‌ و نقل مسافر برای ارائه با تخفیف بلیط اینترنتی اعلام آمادگی کرده‌اند تا با این کار درصد پیش‌خرید بلیط بالاتر رود.

وی متذکر شد: به سبب پشت سر گذاشتن پیک متولدین دهه 60 اوج تقاضا برای سفرهای دانشجویان، سربازان وظیفه و مواردی از این‌دست پشت سر گذاشته‌ شده و سالانه با یک افت پنج تا 6 درصدی تقاضا برای سفرهای بین‌شهری با وسایل نقلیه عمومی مواجه هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مسئله باید توسط شرکت‌های کوچک حمل‌ و نقل مسافر مدنظر قرار گیرد و با تجمیع و تشکیل برندهای معتبر، کیفیت ناوگان خود را ارتقا دهند تا مسافر بنابر کیفیت، آنها را برگزیند چرا که تکیه‌ بر کمیت دیگر مانند گذشته جواب نمی‌دهد.

وی همچنین گفت: در کشور حدود 90 درصد حمل بار از طریق زمینی انجام می‌شود و در استان فارس به سبب نبود کشتیرانی و تازه تأسیس بودن قطار، این درصد پایین‌تر است و بیشتر حمل بار و کالا از طریق جاده‌ای انجام می‌شود.

به گفته وی، تقویت حمل‌ و نقل هوایی و ریلی و اطلاع‌رسانی به مردم برای استفاده از این روش‌ها می‌تواند بهبود وضعیت در ناوگان‌های حمل‌ و نقل و ارتقای کیفیت در صادرات و واردات کالا را در پی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار