شهردار شیرازگفت: اینکه گفته می شود شهرداری شیراز فقط پل سازی کرده و کار دیگری انجام نداده است یک ظلم به مجموعه شهرداری است، پل سازی در میانه اولویت های شهرداری قرار دارد و کارهای بزرگتری هم در این شهر انجام داده ایم.
کد خبر: ۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ 01 March 2015
علیرضا پاک فطرت، شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی مدیریت شهری شیراز با اصحاب رسانه افزود: در حوزه فرهنگی در مقایسه با چهار سال گذشته اقداماتی در حوزه فرهنگی انجام شده که کم نظیر است.

او اظهار کرد: تا قبل از نیمه دوم سال 89، در پارک های شهر شیراز تنها پنج نمازخانه وجود داشت که ظرف چهار سال گذشته 32 نماز خانه و یک مسجد به این ظرفیت افزوده شد.

شهردار شیراز گفت: 10 فرهنگسرا با 15 هزار متر مربع مساحت، از مجموع 31 فرهنگسرای موجود در شهر شیراز، ظرف چهار سال گذشته اجرا شده و یا در دست اجرا است.

پاک فطرت بیان کرد: طی این مدت، 6 خانه محله نیز با هدف آموزش افراد کمتر برخوردار در محله های مختلف شهر اجرا شده و 50 مرکز حفظ قرآن نیز راه اندازی شده است.

وی، با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز صیانت از خانواده در شیراز گفت: این مرکز توانسته 32 درصد از زوج هایی که در آستانه جدایی و طلاق بوده اند را از این کار منصرف کند و به زندگی بازگرداند.

شهردار شیراز گفت: در زمینه ساخت پارکینگ نیز آمارها نشان می دهد که تا قبل از چهارسال گذشته فقط 10 پارکینگ روباز با ظرفیت یک هزار و 38 واحد در شهر شیراز وجود داشته که امروز این آمار به 74 پارکینگ با ظرفیت 9 هزار و 362 واحد افزایش یافته است.

پاک فطرت افزود: علاوه بر این، هفت دستگاه پارکینگ طبقاتی نیز با ظرفیت هفت هزار و 600 واحد در دست ساخت است که چند واحد از آن با ظرفیت 2 هزار واحد، تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

وی، در خصوص سند چشم انداز 20 ساله شهرداری هم گفت: شهرداری شیراز، موفق شده که پس از تدوین این سند، آن را به شورای برنامه ریزی استان فارس ارائه دهد که به دنبال آن استاندار نیز تمام دستگاهها را موظف کرد که به شهرداری شیراز در مسیر تدوین نهایی و اجرایی کردن آن کمک کنند.

او ادامه داد: سند چشم انداز 20 ساله که چهار برنامه از دل آن بیرون می آید، نیازهای پنج سال آینده شهر و اعتبار مورد نیاز برای تحقق آنها را پیش روی ما قرار می دهد.

شهردار شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم تحقق مدیریت واحد شهری افزود: شورا و شهرداری شیراز در جهت تحقق این مدیریت حرکت می کنند و این حرکت را تا آنجا که مسوولان به این نتیجه برسند که مدیریت واحد شهری باید شکل بگیرد ادامه خواهند داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار