در انتخابات امسال استقبال از رأی‌گیری زودهنگام فراتر از انتظار بود و نزدیک به صد میلیون آمریکایی تاکنون رأی داده‌اند؛ درحالی‌که کل آرای انتخابات سال ۲۰۱۶ رقمی حدود ۱۴۰ میلیون رأی بود. شاید به‌طور سنتی بتوان گفت معمولا رأی‌دهندگان دموکرات در رأی‌گیری زودهنگام و پستی شرکت می‌کنند، اما آمارها نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان زیادی قبل از روز انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. این موج ورود جمهوری‌خواهان به انتخابات و آرای خاموش و مردد می‌تواند عدم اطمینان به نتیجه انتخابات را حتی از سال ۲۰۱۶ نیز بیشتر کند.
کد خبر: ۹۱۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 02 November 2020
به گزارش تابناک فارس: ‌یک روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، همه نظرسنجی‌ها از پیروزی «جو بایدن» دموکرات حکایت می‌کند؛ اما «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا که نمی‌خواهد تنها یک دوره در کاخ سفید اقامت کند، به معجزه انتخابات ۲۰۱۶ و هواداران خجالتی خود و رأی‌دهندگان مردد چشم دوخته و حتی کابینه دوم خود را هم تعیین کرده است.
 
جدول نظرسنجی انتخابات آمریکا
 
واقعیت این است که اما و اگرهایی باید دست به دست هم دهند تا ترامپ جمهوری‌خواه همچنان رئیس‌جمهور آمریکا باقی بماند؛ اما و اگرهایی که تحقق آنها چندان دور از ذهن نیست؛ پیروزی در ایالت‌های کمربند آفتاب (ایالت‌های جنوبی) و پنسیلوانیا می‌تواند دوره ریاست‌جمهوری ترامپ را چهار سال دیگر تمدید کند. این اتفاق در سال ۲۰۱۶ با وجود نظرسنجی‌هایی که به سود «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات‌ها بود، به سود ترامپ رخ داد.
 
مشارکت احتمالی حامیان ترامپ در روز انتخابات می‌تواند برگ برنده ترامپ و جمهوری‌خواهان در لحظه آخر باشد و تصور حضور رأی‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار به سود ترامپ، کابوس جو بایدن را رقم خواهد زد. استراتژیست‌های جمهوری‌خواه عقیده دارند ترامپ برای پیروزی در انتخابات نیاز مبرمی به پیروزی در ایالت‌های جنوبی دارد و برای محقق‌شدن چنین اتفاقی باید با موج قرمز در روز انتخابات، استقبال درخور توجه رأی‌دهندگان دموکرات در رأی‌گیری زودهنگام را شکست داد.
 
ترامپ برای تحقق این معجزه چندان ناامید نیست و اعضای دولت دوم خود را هم تعیین کرده است. روز گذشته رسانه‌های آمریکا گزارش دادند دولت احتمالی دوم ترامپ با زلزله‌ای اساسی بر سر کار می‌آید و تمام مقام‌های بهداشتی و امنیتی که در چهار سال اخیر در برابر ماجراجویی‌های ترامپ ایستادگی کردند، جایی در دولت دوم نخواهند داشت. در آن سو نیز جو بایدن که ظاهرا وضعیت بسیار بهتری از هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ دارد، در آخرین تلاش خود باراک اوباما را مجاب کرد تا تنها یک بار در کمپین انتخاباتی‌اش در میشیگان حضور یابد تا محبوبیتش بتواند ورق را به سود بایدن برگرداند. هفت ایالت نقشی تعیین‌کننده در نتیجه انتخابات امسال دارند.

 

برچسب ها: بایدن ، ترامپ ، آمریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار