فرماندار دهلران :
فرماندار شهرستان دهلران گفت : باتوجه به اختلاف ملکی کشاورزی که در بخش مرکزی وجود دارد ظرف دو ماه آینده وضعیت آراء صادره تعین تکلیف شود.
کد خبر: ۹۱۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 04 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی و امور آب و منابع طبیعی شهرستان با حضور مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیر عامل آب منطقه استان و معاون حفاظت امور ارضی اداره کل منابع طبیعی استان گفت: نماینده امور اراضی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ظرف دو ماه آینده وضعیت آراء 900هکتار ماده واحده طایفه مموس را تعیین تکلیف کنند.

وی گفت شهرستان دهلران به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می شود که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران تولید می شود که ارزش ریالی آنها حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است

عسگری افزود : ظرفیت ها و استعدادهای موجود در شهرستان دهلران نیازمند توجه و افزایش صنایع تبدیلی است و ایجاد صنایع تبدیلی باعث جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی در شهرستان خواهد شد.

فرماندار دهلران گفت : ایجاد مجتمع دامپروری در بخش مرکزی یکی از مطالبات بحق مردم منطقه است که زیر ساخت های لازم آن مهیا شده است و منابع طبیعی شهرستان 100هکتار از ارضی ملی را برای ایجاد این مجتمع مشخص کرده است.

نماینده عالی دولت بیان داشت : جهادکشاورزی استان پیگیری لازم را در خصوص شرایط اقتصادی ، فنی و حقوقی این موضوع در دستور کار خود داشته باشد چرا که ایجاد این مجتمع می تواند بخش زیادی از محرومیت منطقه را حداقل برسد.

عسگری گفت:تعیین هزینه های حق آب های کشاورزان و مشکلات تامین نهاده ها و ماشین آلات کشاورزی از دیگر موضوعات است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار دهلران عنوان کرد : رفع مشکلات سامانه گرمسیری از دیگر درخواست های مردم در بخش مرکزی است چرا که سهیمه شهرستان دهلران 6هزار هکتار است ولی تنها آب اختصاص یافته از سامانه گرمسیر ی به شهرستان 4500هکتار است در صورت تخصیص آب از همین میزان تخصی یافته می اون 1500هکتار از اراضی بخش مرکزی را تحت پوشش قرار بدهد وباید در این راستا تجدید نظر شود ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار